خبرگزاری کار ایران

۴۵۰ کارگر باقی مانده نگران‌اند؛

تعدیل ۵۰ کارگر غرب استیل در بازگشت از تعطیلات تابستانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۲۹

چکیده: «سابقه کار کارگران تعدیل شده را ۷ تا ۱۰ سال است./ با توجه به اینکه هنوز از زمان قرارداد سایر کارگران باقی مانده است، ۴۵۰ کارگر باسابقه این کارخانه نیز نگرانند که با پایان مدت قرارداد، کارفرما قصد تمدید قرارداد آنان را نداشته باشد و بیکار شوند.»

یک فعال کارگری در سمنان از تعدیل ۵۰ کارگر قرار دادی کارخانه غرب استیل پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی خبر داد.

«حبیب الله محقق» در این باره به ایلنا گفت: کارگران کارخانه غرب استیل که از ۱۵ مرداد ماه به تعطیلات تابستانی رفته بودند، امروز در هنگام بازگشت به کارخانه متوجه شدند از ورود ۵۰ کارگر قراردادی به کارخانه جلوگیری شده است.
دبیر خانه کارگر سمنان دلیل تعدیل ۵۰ نفر از مجموع ۵۰۰ کارگر این کارخانه را کاهش سفارشات خودروسازان به این کارخانه و به تبع، کاهش تولید عنوان کرد و گفت: خودروسازان داخلی به سبب ارزان بودن اجناس چینی سفارشات خود را از این کشور‌ها وارد می‌کنند و این در حالیست که انبارهای کارخانه غرب استیل از محصولات با کیفیت تولید داخل انباشته است.

این فعال كارگری سابقه کار کارگران تعدیل شده را ۷ تا ۱۰ سال عنوان کرد و درباره سرنوشت ۴۵۰ کارگر باقی مانده غرب استیل گفت: ۵۰ کارگر غرب استیل با پایان قرارداد کاریشان تعدیل شدند و با توجه به اینکه هنوز از زمان قرارداد سایر کارگران باقی مانده است، ۴۵۰ کارگر باسابقه این کارخانه نیز نگرانند که با پایان مدت قرارداد، کارفرما قصد تمدید قرارداد آنان را نداشته باشد و بیکار شوند.
دبیر خانه کارگر سمنان با بیان اینکه مسئولان این کارخانه به دلیل کمبود نقدینگی از پرداخت چندماه حقوق کارگران در سال گذشته و همچنین سال جاری ناتوان بوده‌اند، اظهار داشت: طی یکسال گذشته کلیه مزایای حقوقی این کارگران اعم از اضافه کاری و سایر مزایا‌ به طور کل قطع شد و کارفرما سعی کرد از این طریق کمبود منابع مالی خود را جبران کند.
محقق همچنین در خاتمه سخنان خود گفت: در حال حاضر حقوق کارگران این کارخانه پرداخت شده و هیچ گونه مطالباتی در این خصوص باقی نمانده است.

گفتنی است، کارخانه غرب استیل از سال ۱۳۶۱ با تولید ظروف استیل فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۷۵ با پیوستن به جرگه تولیدکنندگان قطعات بدنه خودرو از جمله پژو پارس، ۴۰۵، ROA و L۹۰، در کنار گروه صنعتی ایران خودرو، ساپکو، رنوپارس، پارس خودرو، سایپا، سازه گستر و زامیاد فعالیت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز