خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان در گفتگو با ایلنا:

اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند بخشی از بحران آب کاشان را برطرف کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۱۰

با توجه به اینکه بحران آب یکی از مشکلات جدی شهرستان کاشان است و سالانه 150 میلیون مترمکعب آب در این شهرستان به دلایلی هدر می‌رود با مدیریت صحیح و کارهای آبخیزداری می‌توانیم این ظرفیت را به سفره‌های آب‌های زیرزمینی این شهرستان اضافه کنیم.

ایلنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: با توجه به اینکه بحران آب یکی از مشکلات جدی شهرستان کاشان است و سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب در این شهرستان به دلایلی هدر می‌رود با مدیریت صحیح و کارهای آبخیزداری می‌توانیم این ظرفیت را به سفره‌های آب‌های زیر زمینی این شهرستان اضافه کنیم.

«رحمت‌الله رحمانی» در حاشیه سومین همایش بحران آب در دشت کاشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان برگزاری این همایش را به منظور راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از بحران آب در دشت کاشان موثر دانست و گفت: در جریان برگزاری همایش بحران آب در کاشان شاهد بودیم که متخصصین و اساتید دانشگاه‌ها، راهکارهای مناسبی را جهت برون رفت بحران آب کاشان از جمله کاهش سطح زیرکشت و بالا بردن راندمان آب کشاورزی ارائه نمودند.

وی اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان کاشان یه عنوان رفع بخشی از بحران آب در این شهرستان مورد تاکید قرارداد و گفت: با توجه به اینکه بحران آب یکی از مشکلات جدی و اساسی شهرستان کاشان است و سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب در این شهرستان به دلایلی هدر می‌رود با مدیریت صحیح و کارهای آبخیزداری می‌توانیم این ظرفیت را به سفره‌های آب‌های زیر زمینی این شهرستان اضافه کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با اشاره یه اینکه در صورت تخصیص اعتبارات و همت مسئولین برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان می‌توانیم ۳۰ تا ۴۰ میلیون مترمکعب بیلان منفی آب کاشان را برطرف نمایم تصریح نمود: تاکنون توانسته‌ایم حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از آب‌های سطحی را در شهرستان کاشان مهار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز