خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی:

خط قرمزی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۶۳

گزارشگر حقوق بشر دائماً با ضدانقلاب ایران همکاری دارد و گزارش‌هایش را از گروهک‌های الحادی و معاند امثال گروهک منافقین تهیه می‌کند و طبیعی است که افراد ضد انقلاب نمی‌توانند بی‌طرف باشند.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه عزم دستگاه قضایی را رسیدگی به مفاسد اقتصادی و سایر مفاسد اعلام کرد و گفت: هیچ خط قرمز توهمی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، آیت ا... آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به اعلام تعدادی از احکام قضایی مربوط به پرونده‌های اقتصادی به ویژه پرونده بیمه، برخی تحلیل‌های رسانه‌ای درباره نحوه رسیدگی به این پرونده‌ها و وجود خط قرمز در رسیدگی‌ها را نادرست خواند و گفت: این پرونده در طی بیش از دو سال در قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار گرفته و اخیراً احکام قطعی برخی مته‌مان آن اعلام شده و رسیدگی‌ها همچنان ادامه دارد و اینکه عده‌ای معنا کنند برخی خط قرمز‌ها در نحوه رسیدگی به این پرونده وجود دارد، صحیح نیست و به طور قاطع اعلام می‌کنیم که هیچ نوع خط قرمز توهمی در رسیدگی‌ها را قبول نداریم.


رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: در همین پرونده تمامی افراد مرتبط پای میز بازپرسی قرار گرفتند اما به لحاظ ممنوعیت قانونی موضوع رسانه‌ای نشد و اکنون نیز پرونده در حال رسیدگی است و تمام متهمین که برای آنان کیفرخواست صادر شده باشد محاکمه خواهند شد و البته نباید پیش از رسیدگی و محاکمه قضاوت کرد.


آیت ا... آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به موضوع حقوق بشر و هجمه‌های کشورهای غربی علیه ایران خواستار انسجام و یکپارچگی داخلی در این زمینه برای مقابله با این هجمه‌ها شد و با تاکید بر اینکه «ستاد رسمی مباحث حقوق بشری کشور ستاد حقوق بشر قوه قضاییه است» گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، ستاد حقوق بشر مسئول نظارت بر دیپلماسی حقوق بشری در کشور است و مسائل رسمی مرتبط با حقوق بشر باید در این ستاد متمرکز شود.


آیت ا... آملی لاریجانی با اشاره به نامه اخیر گزارشگر ویژه حقوق بشر به رئیس جمهور کشورمان و ابراز خوشحالی از انتخابات اخیر ایران گفت: البته همه ما از انتخاب اخیر خوشحالیم ولی خوشحالی گزارشگر ویژه حقوق بشر وجهی ندارد چرا که ارزش‌های دینی و بنیان‌های قانون اساسی ما و قوانین حقوقی و قضایی نظام اسلامی ما، با آمدن و رفتن رئیس جمهور تغییر نمی‌کند.


رئیس قوه قضاییه ایرادات حقوق بشری علیه ایران درباره اعدام، سب النبی و حبس را نادرست خواند و افزود: عمده مبانی حقوق بشری کشورهای اسلامی مشترک هستند و هیچ کشوری نمی‌تواند بگوید مسلمان هستیم ولی معتقد به برخورد با سبه النبی نیستیم یا مخالف قصاص و امثالهم هستیم و ما از غربی‌ها می‌خواهیم در شیوه‌های نامعقول خود تجدیدنظر کنند.


آیت ا... آملی لاریجانی تاکید کرد: گزارشگر حقوق بشر دائماً با ضدانقلاب ایران همکاری دارد و گزارش‌هایش را از گروهک‌های الحادی و معاند امثال گروهک منافقین تهیه می‌کند و طبیعی است که افراد ضد انقلاب نمی‌توانند بی‌طرف باشند.


رئیس قوه قضاییه دین اسلام را مدافع حقوق بشر و مبانی آن را کاملاً انسانی دانست وگفت: در زمانی که دختران را زنده به گور می‌ کردند و تعصب‌های قومی و قبیله‌ای حرف اول را می‌زد، دین مبین اسلام نازل شد و از تساوی حقوق انسان‌ها سخن گفت و ما به این مسئله مفتخریم و متاسفیم که افراد و کشورهایی که تا صد و پنجاه سال قبل کارشان برده داری بوده اکنون خود را مدافع حقوق بشر قلمداد می‌کنند.


رئیس قوه قضاییه به مسئله سوریه اشاره کرد و گفت: با مقاومت دولت، ملت و ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها، هجمه‌های آمریکا و غرب و کشورهای حامی تروریست‌ها در منطقه ناکام ماند و اکنون خود آمریکا مستقیم وارد عمل شده است، چرا که فهمیده از طریق تروریست‌ها و مزدوران داخلی‌اش نمی‌تواند به اهدافش برسد.


آیت ا... آملی لاریجانی افزود: آمریکا با یک سناریوی از قبل طراحی شده و به بهانه بکارگیری سلاح‌های شیمیایی که البته هنوز نحوه و منبع بکارگیری آن از سوی بازرسان سازمان ملل مشخص نشده، می‌خواهد به سوریه حمله کند.


آیت ا... آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه آتش افروزی در منطقه به نفع هیچ کس نیست گفت: دود آتش افروزی در منطقه به چشم خود غربی‌ها و مرتجعان منطقه خواهد رفت و چنین شیوه‌هایی که برخی کشورهای زورگو خودشان طرف دعوا و در عین حال قاضی و اجرا کننده حکم باشند راه به جایی نمی‌برد و در عقلانیت امروز جهان خریدار ندارد و قطعاً دولت و ملت سوریه همچنان در مقابل زورگویی‌های غربی مقابله خواهد کرد.


رئیس دستگاه قضا در ابتدای جلسه با تبریک فرا رسیدن هفته دولت برای دولت جدید آرزوی توفیق کرد و با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، تأسی به راه و روش این شهیدان در ساده زیستی، پاک دستی و توجه به دغدغه مردم را رمز موفقیت دولت دانست و ابراز امیدواری کرد با تعامل قوای سه‌گانه و با تدبیر و عقلانیت مشکلات مردم حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز