خبرگزاری کار ایران

رسایی در تذکر میان دستور:

مجلس کلیات پیگیری نقش امریکا و انگلیس را به کودتا محدود نکند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۴۵

اتفاقاتی مانندکودتای نوژه و یا حتی فتنه سال ۸۸ را نمی‌توان نادیده گرفت / مجلس در بررسی کلیات پیگیر نقش امریکا و انگلیس قانون را به کودتا محدود نکند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: چرا در صورتی که قرار است به کلیات یک قانون پیرامون رسیدگی به کودتای ۲۸ مرداد رای دهیم آن را محدود به این کودتا کنیم؟ اتفاقاتی مانندکودتای نوژه و یا حتی فتنه سال ۸۸ را نمی‌توان نادیده گرفت.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حمید رسایی نماینده تهران در مجلس در تذکر میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس با اشاره به کلیات طرح دو فوریت پیگیری نقش آمریکا و انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد گفت: بر اساس قانون آزاد مطبوعات دسترسی به اطلاعات در هر کشوری می‌تواند به شکل مشخص تعریف شده باشد و این موضوع پیرامون آمریکا به این شکل است که هر ۶۰ سال یک بار درب اطلاعات خود را بازکرده و در خصوص نقش خود در جریان‌های مختلف اقدام به افشاگری می‌کند.


وی افزود: این اتفاق چند سال پیش هم رخ داد و هم اکنون بخش سوم افشاگری‌ها اعلام شد که در این بخش می‌گویند چه کارهایی برای تخریب خیابان‌ها و یا خانه‌های مردم در زمان کودتای ۲۸ مرداد انجام داده‌اند که در آن موارد استفاده از ماشین‌های پروپاگاندا و رشوه دادن به برخی از نمایندگان وقت و همچنین به راه انداختن اعتراضات خیابانی قابل ذکر است.


رسایی با اشاره به اصرار برخی رسانه‌ها برای حذف نام انگلیس از کلیات این طرح گفت: برخی اصرار داشتند تا نام انگلیس حذف شود. اما نمایندگان این موضوع را نادیده گرفته و مقامات امریکایی و انگلیسی را مته‌مان اصلی کودتای ۲۸ مرداد می‌دانند و در بررسی خود هر دو آن‌ها را مورد نظر قرار می‌دهند.


نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: مقامات امریکا و انگلیس بار‌ها به این مسئله اشاره کردند که چه اقداماتی علیه ایران انجام داده و یا خواهند داد. به عنوان نمونه می‌توان به اظهارات اوباما و حمایت‌های آن‌ها از فتنه گران در سال ۸۸ اشاره کرد.


وی گفت: تمامی اظهارات این مقامات با این هدف صورت می‌گیرد که بتواند به پیشبرد برنامه‌های خود دست یابند و بار‌ها به شکل علنی اعلام کرده‌اند که ما برای مقاصد خود دخالت‌های گوناگونی را از هر طریق انجام می‌دهیم.


رسایی خاطرنشان کرد: حرف ما این است که چرا در صورتی که قرار است به کلیات یک قانون پیرامون رسیدگی به کودتای ۲۸ مرداد رای دهیم آن را محدود به این کودتا کنیم؟ اتفاقاتی مانندکودتای نوژه و یا حتی فتنه سال ۸۸ را نمی‌توان نادیده گرفت.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عده‌ای از نمایندگان مدعی این هستند که در زمان کودتای ۲۸ مرداد نمایندگان مجلس وقت رشوه گرفتند. حال باید بگویم که ما در سال ۸۸ از این مسئله فیلم داریم که عده‌ای در مراسم ترحیم فتنه گان شرکت کردند و تمامی این موارد ملزم به بررسی و رسیدگی هستند.


وی گفت: کنگره امریکا تاکنون ۶۰ طرح مختلف علیه ایران تدارک دیده که می‌توان در میان آن‌ها به راه اندازی بی‌بی سی فارسی و شبکه خبری این رسانه که به جذب خبرنگاران ایرانی منجر شد و یا موج گسترده خبرنگارانی که به ایران برای پوشش خبری انتخابات ۸۸ فرستاده شده‌اند که هدف آن‌ها مسئله‌ای فرا‌تر از پوشش خبری یعنی جاسوسی و اغتشاش بود.


رسایی خاطرنشان کرد: همچنین سندی وجود دارد که نشان می‌دهد، نفر دوم سفارت انگلیس در تأمین اعتبارات بودجه برای طرح‌هایی علیه ایران نقش ویژه‌ای داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز