خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت اعلام کرد؛

طلب ۱۹۰۰ میلیارد تومانی وزارت بهداشت از بیمه ها/ بدهی ۸۰۰ میلیاردی بیمارستان‌ها به شرکت‌های دارویی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۴۳

مجموع طلب دانشگاه‌های علوم پزشکی از بیمه‌ها به رقم ۱۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم با پرداخت این بدهی‌ها بخشی از مشکلات اعتباری دانشگاه‌ها حل شود.

ایلنا: وزیر بهداشت از طلب ۱۹۰۰ میلیارد تومانی وزارت بهداشت از بیمه‌ها و بدهی ۸۰۰ میلیاردی بیمارستان‌ها به شرکت‌های دارویی خبر داد.

به گزارش ایلنا، "سید حسن هاشمی" گفت: مجموع طلب دانشگاه‌های علوم پزشکی از بیمه‌ها به رقم ۱۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم با پرداخت این بدهی‌ها بخشی از مشکلات اعتباری دانشگاه‌ها حل شود.

وی در دیدار با مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل کمبود منابع در پرداخت حقوق کارکنانشان نیز با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: در کل با توجه به وضعیت اعتباری کشور، امسال برای دانشگاه‌های ما سال سختی خواهد بود و امیدواریم به لطف خدا گشایشی در کار‌ها حاصل شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به اظهارات مطرح شده در این جلسه در خصوص بهره گیری از امکانات بخش خصوصی و واگذاری برخی امور به این بخش، گفت: با کمک گرفتن از توان بخش خصوصی و همچنین خیران جامعه برای رفع تنگنا‌ها و افزایش بهره وری موافقم.

وی افزود: در عین حال توصیه می‌کنم در واگذاری داروخانه‌ها تعجیل نکنید چون یکی از مشکلات این داروخانه‌ها بدهی‌هایشان به شرکت‌های دارویی و شرکت‌های پخش است و واگذاری بدون مطالعه آن‌ها مشکلات دیگری را ایجاد خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ایجاد کلینیک‌های ویژه و اقماری تحت نظر و مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی را اقدامی موثر و خوب برای توسعه بخش سلامت ارزیابی کرد و گفت: ایجاد این کلینیک‌ها به عنوان یک اقدام خوب و موثر باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی گسترش پیدا کند. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز