خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در تذکر شفاهی خواستار شد:

کار‌شناسی مجدد بر واگذاری‌های دولت قبل به بخش خصوصی صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۱۳

نحوه قیمت گذاری، نحوه واگذاری، پرداخت اقساط و چگونگی اجرای اصل ۴۴ مورد بررسی قرار گیرد و به این نکته توجه شود که چرا علیرغم تمایل دولت قبل به افزایش پرسنل، تعداد پرسنل برخی دستگاه‌ها کاهش پیدا کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از نحوه واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی و نیمه دولتی در دولت‌های قبل خواستار کار‌شناسی مجدد آن‌ها در دولت جدید شد.

به گزارش ایلنا، نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۶ شهریور) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و به رئیس جمهور در خصوص واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش غیر دولتی و خصوصی در دولت‌های گذشته اخطار داد و گفت: با توجه به عدم واگذاری دقیق و صحیح به افراد صالح و دارای اهلیت، سرمایه ملی کشور متوقف شد و رشد و توسعه سرمایه گذاری کاهش پیدا کرد که وضعیت مخابرات و شرکت ملی فولاد از جمله آن است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خواستار دستور روحانی برای ارزیابی مجدد تمام واگذاری‌های قبلی با نظر کار‌شناسان شد و افزود: نحوه قیمت گذاری، نحوه واگذاری، پرداخت اقساط و چگونگی اجرای اصل ۴۴ مورد بررسی قرار گیرد و به این نکته توجه شود که چرا علیرغم تمایل دولت قبل به افزایش پرسنل، تعداد پرسنل برخی دستگاه‌ها کاهش پیدا کرد.

وی خطاب به روحانی گفت: از کمترین حیف و میل سرمایه ملی قصور نکنید، با خاطیان بر خورد شود و کارخانجات و شرکت‌های دولتی به اشخاصی واگذار شود که دارای اهلیت باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با شاره به تأکید رهبر انقلاب در مورد اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی، یادآور شد: دولت باید با مدیریت درست شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی تلاش کند تا این‌ها به سود دهی برسند و ضمن ورود به بازار بورس بتوانند بالا‌ترین قیمت را داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه این دولت کارآمد باید عین عدالت را ایجاد کند تصریح کرد: باید تمامی اموال بیت المال حفظ و از هرگونه سوء استفاده جلوگیری شود.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس همچنین خواستار تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و معلمان شرکتی و نهضتی و نیز پرداخت حقوق فرهنگیان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز