خبرگزاری کار ایران

رهبری در مخالفت با کلیات طرح پیگیری خسارات ایران در کودتای ۲۸ مرداد:

بررسی این طرح زمان مجلس را تلف می کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۹۰

با بررسی طرح پیگیری خسارات ایران در کودتای 28 مرداد هیچ منفعتی عاید کشور نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه در اصل اینکه آمریکا و کشورهای مستکبر برای کسب منافع خود جنایت کرده اند و دست به هر کاری می زنند شکی نیست، گفت: با بررسی طرح پیگیری خسارات ایران در کودتای 28 مرداد هیچ منفعتی عاید کشور نمی شود.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی رهبری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 6 شهریور) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرحی در خصوص پیگیری خسارات ایران در کودتای 28 مرداد، افزود: پیگیری و بررسی این طرح هیچ منفعتی برای کشور نداشته و زمان مجلس را نیز برای بررسی آن تلف می کند.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلاصه طرح پیگیری خسارات ایران در کودتای 28 مرداد این است هر 3 ماه یکبار گزارشی به ما بدهد که ما نیز طبق آن عکس العمل نشان دهیم، تصریح کرد: بعید است که اسنادی که آمریکا منتشر می کند حقیقت داشته باشد که ما نیز طبق آن واکنش نشان دهیم.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه، دولت جمهوری اسلامی ایران باید خود به خود در رابطه با منافع ما همیشه فعال باشد و اگر دشمنان ما چیزی را ارائه می دهند باید دولت بلافاصله و مطابق با آن واکنش نشان دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این مطلب که آمریکایی ها در افشای اسناد منظور دیگری از جمله برانگیختن افکار مردم نیز دارند، عنوان کرد: ما نباید به دروغ پردازی های آمریکا عکس العمل نشان دهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: کار ذاتی وزارت خارجه این است که نوع اسنادی را جمع آوری کرده و در مجامع عمومی از آنها استفاده کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هر سه ماه یکبار اسنادی را افشا می‌کنند،گفت: نمی‌توان به اسنادی که هر سه ماه یکبار منتشر می‌شود استناد و طبق آنقانون وضع کرد. چرا که ممکن است بسیاری از اسنادی که آمریکایی‌ها منتشرمی‌کنند مرتبط به ما باشد و ما نباید به این موضوعات فورا عکس‌العمل نشاندهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان ایکه آمریکایی‌ها توطئه‌های زیادی علیه ملت ایرانداشته‌اند، گفت: اینکه باید با توطئه‌های آمریکایی‌ها برخورد شود، کار درست و وظیفه وظارت خارجه است و نیاز به وضع قانون ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز