خبرگزاری کار ایران

دواتگری در نطق میان دستور:

مفاد دوفوریت طرح پیگیری کودتای 28 مرداد به بیانیه شباهت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۳۸

این بندها بیشتر از اینکه حقوقی باشند به یک انشاء شباهت دارند حال آنکه ما در این جلسه از طرح یک ماده قانونی صحبت می‌کنیم.

دواتگری در نطق میان دستور گفت: همکاران باید توجه داشته باشیم که ما در راس قوه قانونگذاری قانون تصویب می‌کنیم اما مفاد دوفوریت طرح پیگیری کودتای 28 مرداد بیشتر به بیانیه شباهت دارد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی در جریان بررسی دوفوریت طرح پیگیری نقش امریکا و انگلیس در کودتای 28 مرداد با اشاره به 281 قانون اساسی اظهار داشت: ملت ایران پس از نهضت مشروطه و نهضت ضد استعماری به نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی رسیدند. و امروز در عرصه منطقه شاهد تکرار آن وقایع هستیم.

وی با اشاره به کلیات طرح مذکور خطاب به نمایندگان مجلس افزود: همکاران باید توجه داشته باشیم که ما در راس قوه قانونگذاری قانون تصویب می‌کنیم اما مفاد دوفوریت طرح پیگیری کودتای 28 مرداد بیشتر به بیانیه شباهت دارد.

دواتگری خاطرنشان کرد: سال‌های بسیاری کارشناسان برای بررسی رفتار قانونگذاری نمایندگان وقت صرف می‌کنند و آیا صحیح است که نسبت به تمام اینها بی‌توجه بوده و قانونی که هیچ وجه جدی و پویایی ندارد را بررسی و تصویب کنیم؟

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به متن مندرج در بندهای یک در یک و دو در یک گفت: این بندها بیشتر از اینکه حقوقی باشند به یک انشاء شباهت دارند حال آنکه ما در این جلسه از طرح یک ماده قانونی صحبت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در کودتای 28 مرداد ملت ایران خسارت سنگینی را متحمل شدند و هم‌اکنون مجلس این اقدامات را پس از افشاگری‌های امریکا خلاف قانون می‌داند باید یک تبصره قانونی و حقوقی برای آن تصویب کند تا بتواند در مجامع بین‌المللی به آنها استناد کند.

دواتگری در ادامه با پیشنهاد جایگزینی عباراتی برای اصلاح طرح پیشنهادی گفت: با توجه به افشای اسناد مرکزی امریکا مبنی بر توطئه آنها در کودتای 28 مرداد علیه ایران و بروز خساراتی برای ایران مجلس جمهوری اسلامی را موظف می کند تا حداکثر ظرف 6 ماه گزارشی از نتیجه نهایی این قانون مصوب مجلس اعلام کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان از وکلای ملت خواست تا با موافقت خود به این پیشنهاد رأی مثبت دهند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز