خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

حضور بسیج در دستگاه‌های دولتی را مایه خیر و برکت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۳۰

وظیفه اصلی بسیج کارمندی امر به معروف و نهی از منکر و اجرای دقیق قانون در ادارات است.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بسیج یکی از عناوین قرآنی و دینی است که در قرآن کریم مجاهد فی سبیل عنوان شده است.
به گزارش ایلنا آیت ا... محسن مجتهد شبستری که در دیدار با مدیران بسیجی و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت سازمان‌ها و ادارات آذربایجان شرقی به مناسبت روز قشر بسیج کارمندان سخن می‌گفت افزود: بسیج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با امر حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و در چند سال گذشته در همه عرصه‌ها موفق وفعالیت‌هایش نتیجه بخشبوده است و شرط اساسی برای بسیجی بودن حضور به‌خاطر خدا و داشتن اخلاص است.
امام جمعه تبریز افزود: بسیج مجاهد فی سبیل الله بودن است و مجاهد فی سبیل تلاش و جهدش در راه خدا است این لشکریان مخلص خدا در دفاع مقدس و عرصه‌های سازندگی و خدمات رسانی به ملت مهم‌ترین نقش را ایفا کرده‌اند و همیشه مشموللطف الهی بوده‌اند.
امام جمعه تبریز رمز و راز توفیقات پیروزی بسیج را اخلاص دانست و تاکید کرد: عامل اصلی پیروزی و موفقیت بسیج داشتن اخلاص، معنویت، دینداری و ولایتمداری است و حضور جوانان بسیج در دفاع مقدس یکی از عوامل اصلی پیروزی ملت ایران در این جنگ نابرابر و ناخواسته بود.
وی با اشاره به حضور بسیج در عرصه خدمت در سازمان‌ها و ادارات یادآور شد: بحمدالله نود درصد کارکنان دولت در آذربایجان شرقی عضو بسیج بوده و انتظار از آنان گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است و تذکر لسانی توسط کارکنان بسیجی دستگاههای دولتی امری ضروری است.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: انتظار خانواده شهداء از دستگاههای اجرایی کشور حفظ ارزش‌ها و آرمانهای مقدس اسلامی و قرآنی در این مجموعه‌هاست و وظیفه اصلی بسیج کارمندی امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اجرای دقیق قانون در ادارات است.
آیت الله مجتهد شبستری حضور بسیج در دستگاه‌های دولتی را مایه خیر و برکت دانست و گفت: بسیج نهاد ارزشمندی برای نقش آفرینی در تمامی عرصه‌ها می‌باشد و فعالیتهای موثر و تاثیر گذار این مجموعه در سازمان‌ها و ادارات می‌بایست تقویت شود و کارمندان بسیجی در سازمان‌ها و ادارات باید حافظ ارزشهای دینی و انقلابی باشند و تقویت فضای معنوی و اسلامی از اهم وظایف این مردان و زنان افتخار آفرین بسیجی در دستگاههای دولتی می‌باشد و در نظام مردم سالاری دینی محبت و اخلاق اسلامی با ارباب رجوع از وظایف اساسی و اصلی کارکنان مخصوصاٌ کارمندان بسیجی در ادارات است.
نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: ملت ایران برای حفظ ارزش‌های اسلامی و حجاب هزاران شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و تذکر لسانی به کسانی که ارزش‌های اسلامی را رعایت نمی‌کنند امری لازم و ضروری می‌باشد و در واقع حفظ خون شهداست.
امام جمعه تبریز افزود: حضور بسیج در سازمان‌ها و ادارات یک حضور فرهنگی است و بسیجیان می‌باید با تلاش فراوان و ابتکار و نوآوری در عرصه خدمت بی‌منت به مردم بزرگ ایران حماسه آفرین باشند و همچون دوران دفاع مقدس باعث مایوس شدن دشمنان دین خدا در عرصه فرهنگی شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه گفت: دین مقدس اسلام تاکیدات فراوانی را در امر تکریم به ارباب رجوع و حل مشکلات مردم دارد.
وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر برای همیشه بهترین الگو و سرمشق برای خدمت به مردم می‌باشد افزود: ساده زیستی، ولایتمداری و تشنه خدمت به مردم بودن از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر می‌باشد و دولتمردان و کارکنان دولت می‌باید همیشه این بزرگواران و ۲۱ هزار کارمند شهید را برای خود الگو بدانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز