خبرگزاری کار ایران

فیاض خبر داد:

افزایش میزان جنگل کاری در مجموعه آرادکوه به ۴۵۰ هکتار؛ تا پایان سال جاری

کد خبر : ۱۰۰۳۱۷

عمده فضاهای جنگل کاری شده در مراکز دفن قدیم زباله‌های تهران، حاشیه جاده قدیم تهران قم و محیط پیرامونی پروژه‌های تصفیه شیرابه و سایت هوادهی کمپوست شماره ۲و... بوده است.

ایلنا: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران طی ۳سال گذشته در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه بیش از۲۳۰هکتار درخت کاری و توسعه فضای سبز صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، "محمدفیاض" با بیان اینکه درتوسعه فضای سبز مجتمع آرادکوه ابتدا مسائل اکولوژیکی و زیست محیطی و در‌‌نهایت بازدهی مثبت اجتماعی و روانی مدنظر بوده است، اظهار کرد: هدف اولیه مدیریت شهری کاهش آثار سو زیست محیطی، آلودگی‌های محیطی و تلطیف نمودن هوا بوده است اما در بلند مدت هدف ترسیم شده، تبدیل محل پذیرش ۵۰ساله زباله‌های شهر تهران به تفرجگاه جنگلی است که بدون شک تاثیرات مثبتی را در منطقه کهریزک ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه به انجام بیش از۲۳۰هکتار درخت کاری، جنگل کاری و ایجاد فضای سبز در مجتمع آرادکوه طی سالهای ۸۹، ۹۰ و۹۱ اشاره و خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی کاشته شده بیشتر شامل انواع درختان کاج تهران، کاج مشهد، اکالیپتوس، توت غیر مثمر، زیتون تلخ، خرزهره و سایر گونه‌های تزئینی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند همچنین با بیان اینکه عمده فضاهای جنگل کاری شده در مراکز دفن قدیم زباله‌های تهران، حاشیه جاده قدیم تهران قم و محیط پیرامونی پروژه‌های تصفیه شیرابه و سایت هوادهی کمپوست شماره ۲و... بوده است، گفت: برای آماده سازی خاک، بخصوص در مراکز دفن قدیم زباله‌های تهران ابتدا خاک حاصل از حفاری‌های مترو و سپس خاک نباتی مناسب برای کاشت گیاهان در این مکان تخلیه می‌شود.

فیاض با بیان اینکه تا پایان سال ۹۱ بیش از ۳۲۰ هکتار از اراضی مجتمع آرادکوه به فضای سبز و جنگل کاری تبدیل شده است تصریح کرد: تلاش می‌کنیم میزان فضای سبز مجتمع آرادکوه تا پایان سال ۹۲حداقل به ۴۵۰هکتار برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز