خبرگزاری کار ایران

مسئول بسیج دانشجویی استان ایلام:

مردمی کردن اقتصاد زمینه ساز حماسه اقتصادی است

کد خبر : ۱۰۰۲۹۶

نقش مردم یا مردمی کردن اقتصاد این موضوع را به ما یادآوری می‌کند که هرگاه ما در هر کدام از عرصه‌های کشور مردم را در تکیه‌گاه و رأس کار قرار داده‌ایم موفق عمل کرده‌ایم.

ایلنا: مسئول بسیج دانشجویی استان ایلام گفت: مردمی کردن اقتصاد زمینه ساز حماسه اقتصادی است.

به گزارش ایلنا خدابنده احمدی اظهار داشت: ابزار‌هایی که برای خلق حماسه اقتصادی مورد نیاز است باید شناسایی شوند.

وی ادامه داد: نقش مردم یا مردمی کردن اقتصاد این موضوع را به ما یادآوری می‌کند که هرگاه ما در هر کدام از عرصه‌های کشور مردم را در تکیه‌گاه و رأس کار قرار داده‌ایم موفق عمل کرده‌ایم.

مسئول بسیج دانشجویی استان ایلام تصریح کرد: نقش مردم در همه عرصه‌های نظامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و یا دوران دفاع مقدس از اهمیت بسیاری برخوردار است.

احمدی با بیان اینکه در عرصه سیاسی نیز اگر نیم نگاهی به فتنه ۸۸ داشته باشیم، برای برچیدن این موضوع و مصونیت نظام اسلامی شاهد حادثه ۹ دی بودیم و هرگاه مردم در صحنه‌ها حضور داشته باشند منجر به نتیجه دلخواه جامعه می‌شود.

وی افزود: برای تحقق حماسه اقتصادی باید از برنامه‌ها و ظرفیت‌های عمومی استفاده شود و علت اصلی عدم آن به نوعی پاشنه آشیل این مشکل تصدی بسیار بالای دولت بر اقتصاد کشور است که بخشی عمده‌ای از اقتصاد در اختیار دولت است و از توانی که مردم دارند استفاده نمی‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان ایلام با بیان اینکه ابزارهای زیادی برای نیل به حماسه اقتصادی مورد نیاز است افزود: توجه به مردمی کردن اقتصاد از همهٔ این ابزار‌ها مهم‌تر است.

احمدی اضافه کرد: بعضی دیگر از ابزارهای حماسه اقتصادی برای تکمیل این پازل حمایت از تولید ملی است که اگر این موضوع با همراهی و همکاری دولت و ملت اعمال شود می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را از جمله نرخ بالای بیکاری، رفع معظل اشتغال و کاهش وابستگی ارزی به بیگانگان را شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: افزایش صادرات غیر نفتی و وابسته نبودن اقتصاد کشور به نفت به عنوان یک رویکرد باید در مدیران و دست اندرکاران به وجود آید.

مسئول بسیج دانشجویی استان ایلام خاطر نشان کرد: دشمنان در عرصه تحریمی پاشنه آشیل ما را در وابستگی به نفت دیده‌اند و بر این عقیده‌اند که اقتصاد ایران با این اوصاف آسیب پذیر است و برای برون رفت در این خصوص باید روی صادرات غیر نفتی تمرکز داشته باشیم تا این آسیب و تهدید به فرصت تبدیل شود.

احمدی ثبات نرخ ارز نیز را اطمینان خاطر دولت، سرمایه گذاران عنوان کرد که منجر به ارتقای مؤلفه‌های اقتصادی در کشور و استان می‌شود.

وی تأکید کرد: فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد امری مهمی برای تحقق حماسه اقتصادی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز