خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی مطرح کرد:

خراسان رضوی قطب دوم تولید خودرو و قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۷۹

از مهمترین راه‌های رشد اقتصادی کشور را، صنعتی شدن در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی دانست.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: ۱۲ درصد تولید سالیانه خودرو و ۱۴ درصد قطعات و مجموعه‌های خودرو از نظر ارزشی کشور در خراسان رضوی تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، ناصر فخر موحدی در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته اظهار داشت: صنعت خودرو سازی استان یا بهره‌مندی از مجهز‌ترین و پیشرفته‌ترین خطوط مونتاژ در کشور توان تولید یکصد و پنجاه هزار دستگاه خودرو سواری را در سال داراست که معادل ۱۲% ظرفیت تولید سالیانه خودرو کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در میان بخش‌های صنعتی بخش خودرو قطعات و مجموعه‌های خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: در افق ۱۴۰۴، سهم صنعت و معدن در اقتصاد کشور ۲۵درصد در نظر گرفته شده که به‌طور یقین در گسترش کار صنعت و معدن تاثیر به‌سزایی خواهد داشت و سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه را می‌طلبد.

وی از مهم‌ترین راه‌های رشد اقتصادی کشور را، صنعتی شدن در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد برای نیل به این هدف، همگرای بیشتر بین صنعت و دانشگاه ضروریست.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته که بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو ایران لقب گرفته است از ۵ تا ۸ شهریور ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد که خوشبختانه در سال جاری با تلاش و همت مجموعه صنعت استان (سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و...) این نمایشگاه با «رشد ۷۰ درصدی» نسبت به سال گذشته و درفضایی به مساحت ۴۰۰۰۰ متر مربع برگزار می‌شود و با استقبال ۱۵۰ شرکت تولید کننده و واردکننده قطعات خودرو و بیش از ۲۵ خودرو ساز بر‌تر داخلی و خارجی از کشورهای چین، کره، ژاپن، آلمان و انگلیس مواجه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز