خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گمرک جلفا:

صادرات چمدانی از گمرک جلفا افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۷۷

درآمد عمومی گمرک جلفا۶۱ درصد رشد را در ۵ ماه اول امسال نشان می‌دهد.

ایلنا: مدیر کل گمرک جلفا گفت: در ۵ ماه اول امسال ۴۱۸ تن انواع کالاهای همراه مسافر (چمدانی) به ارزش ۴۶۶ هزار دلار از طریق گمرک جلفا به جمهوری خود مختار نخجوان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن و ارزش به ترتیب ۲۸۰ و ۲۹۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایلنا صادق نامدار در گفتگو با خبرنگاران افزود: البسه و مواد غذایی عمده کالاهایی بوده که طی این مدت به صورت صادرات چمدانی به جمهوری خود مختار نخجوان صادر شده است.
وی مجموع درآمد عمومی گمرک جلفا را در ۵ ماهه نخست امسال بالغ بر ۶۴۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
مدیر کل گمرک جلفا با اشاره به واردات کالا از طریق این گمرک افزود: در ۵ ماهه نخست امسال ۹۲ هزار تن به ارزش ۱۹۲ میلیون دلار از طریق گمرک جلفا به داخل کشور وارد گردیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن و ارزش به ترتیب ۱۷ و ۱۶ درصد کاهش یافته است.
وی گفت: عمده کالاهای وارداتی از این گمرک در این مدت انواع‌ام. دی. اف، ماشین آلات صنعتی و مکانیکی و حبوبات تشکیل می‌دهند که از کشور‌های ترکیه و چین وارد شده‌اند.
نامدار تعداد مسافرانی که در ۵ ماهه نخست امسال از طریق پل چوبی گمرک جلفا بین ایران و جمهوری خود مختار نخجوان تردد کرده‌اند را ۳۸۱ هزار نفرعنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۹۳ هزار و ۳۵۳ نفـــــــر وارد کشور و ۱۸۷ هزار و ۶۱۵ نفــــر از کشور خارج گردیده‌اند. که بررسی آمار‌ها نشانگر آن است که تردد مسافران ایرانی در این مدت با کاهش ۷۹ درصدی و مسافران خارجی نیز با افزایش ۱۵ درصدی روبرو بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در این مدت تعداد ۲۹ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۵۷۹ میلیون ریال در واحد قضایی این گمرک تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد و ارزش پرونده به ترتیب ۷۳ و ۷۴ درصد کاهش یافته است.
گمرک جلفا در شهرستان جلفا با سابقه بیش از یک قرن و به واسطه بهره‌مندی از خط آهن برقی و دسترسی به کشورهای آسیانه میانه یکی از گمرکات فعال کشور می‌باشد.
با استقرار منطقه آزاد ارس در جلفا از سال ۸۴ این گمرک مورد توجه بسیاری از تجار و بازرگانان خارجی و داخلی قرار گرفته و طی سال‌های اخیر نقش عمده‌ای در صادرات و واردات کالا بر عهده داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز