خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی هشترود:

سه هزار و ۴۶۰ تن گوشت و ۳۴ هزار و ۸۰۰ تن شیر در هشترود تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۷۵

هشت واحد گوساله پرواری با ظرفیت ۳۹۰ راس و با استفاده از ۷ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال تسهیلات دولتی در هشترود به بهره‌برداری رسید.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: سالانه سه هزار و ۴۶۰ تن گوشت قرمز و ۳۴ هزار و ۸۰۰ تن شیر خام در این شهرستان از سوی دامداران تولید می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل کریمی اصل در حاشیه بهره برداری همزمان از هشت واحد گوساله پرواری در این شهرستان افزود: این شهرستان با این میزان تولید، در تامین مواد پروتئینی منطقه نقش بسزای ایفا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: این واحد‌ها با ظرفیت ۳۹۰ راس و با استفاده از هفت میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال تسهیلات دولتی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در این واحد‌ها سالانه ۷۹ تن گوشت قرمز تولید و زمینه اشتغال ۲۳ نفر فراهم شده است.
مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: این شهرستان با داشتن ۲۵ واحد مرغداری گوشتی و تولید سالانه بیش از سه هزار تن گوشت سفید، جمعیت دامی حدود ۴۷۸ هزار و ۷۲۹ واحد و ۱۶۵ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی دارای پروانه بهره برداری از قطب‌های مهم دامی استان محسوب می‌شود.
کریمی اصل با اشاره به امکانات و قابلیت‌های زیر بخش دام و طیور در این شهرستان، افزود: مهم‌ترین هدف امور دام این مدیریت، اصلاح‌نژاد دام‌های کم بازده، صدور مجوز نوسازی و بهسازی اماکن دامی، استفاده از مدیریت صحیح بهداشتی و تغذیه‌ای، جذب سرمایه گذاران غیر بومی و افزایش بهره وری و راندمان در فرایند تولید محصولات دامی است.
وی گفت: کاهش ضایعات محصولات دامی، تقویت و توسعه صنایع خدمات مرتبط با تولیدات و فراورده‌های دامی، حفظ بهبود و اصلاح ژنتیکی دامی منطقه از دیگر اهداف امور دام مدیریت جهاد کشاورزی هشترود است.
کریمی اصل فراهم کردن موجبات توسعه کمی و کیفی برای تامین امنیت غذایی پایدار و خوداتکایی محصولات دامی را از دیگر اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده این مدیریت اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز