خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

اقدام علیه سوریه دامن ولد نامشروع صهیونیست غرب را خواهد گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۱۳

رئیس مجلس با اشاره به اقدامات اخیر غرب و برخی کشورهای منطقه در قبال سوریه گفت:کشورهای ماجراجو با آغاز جنگ ضدسوریه در مهلکه نامعلومی گرفتار می‌شوند.

رئیس مجلس با اشاره به اقدامات اخیر غرب و برخی کشورهای منطقه در قبال سوریه گفت:کشورهای ماجراجو با آغاز جنگ ضدسوریه در مهلکه نامعلومی گرفتار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 6 شهریور) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود با اشاره به ایام شهادت مرحوم باهنر و رجایی و هفته دولت گفت: نظام جمهوری اسلامی به حق این دو شهید بزرگوار را الگوی مدیریت خدمتگزار به ملت معرفی کرد و هفته دولت را به نام آن دو شهید مزین کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مدل مدیریتی در نظام انقلاب اسلامی از چند ویژگی برخوردار بود نکته نخست در این باب این است که این دو شهید و اکثر رهبران صدر انقلاب اسلامی از زیربنای فکر اسلامی عمیق برخوردار بودند افزود: کنه فکر سیاسی آنان برگرفته از اسلام ناب محمدی بود.

وی ادامه داد: مجادلات شهید رجایی، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید لاجوردی و دیگر شهدای بزرگ انقلاب چه در زندان و چه بیرون از زندان با منافقین و مارکسیست ها داشتند نشانگر این معنا بود که آنها با همه وجود حیات طیبه فردی و اجتماعی را در تحقق اسلام می دانستند نه التقاط اسلام با مدرنیته یا اسلام با مارکسیسم که گروه زیادی از روشنفکران آن دوره در چنین بستری تفکر می نمودند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه تلاش آنها از ابتدای انقلاب در این جهت بود که قوانین کشور بر مبنای فقه اسلامی تدوین گردد و سیاست های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی براساس قرآن و سنت مدون شود گفت: این تلاش ها برخی در قانون اساسی تجلی یافت و برخی در قوانین مجلس محقق شد.

لاریجانی با اشاره به ویژگی دوم مدیریت این دو شهید گفت: ویژگی دوم این بود که برایند حرکت انقلاب و تمام تحرکات مدیریتی در ابعاد مختلف باید منتج به عزتمندی ملت ایران شود افزود: مواضع افتخارآفرین شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجایی در مسائل بین المللی و منطقه ای در مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم و ارتجاع منطقه یک روی این معناست.

وی با بیان اینکه نمونه آن را می توان در سفر شهید رجایی به سازمان ملل و نطق مبنایی و عزتمندانه وی یافت افزود: در جنگ تحمیلی علی رغم همه کارشکنی های بنی صدر استوار در دفاع از میهمن و منافع ملی ایستادگی کردند و همین روحیه استوار سیاسی تحولات در جبهه ها را رقم زد به طوری که بعد از عزل بنی صدر پیشرفت ها در جبهه ها در شکستن حصر آبادان و فتح خرمشهر محقق شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد آنان در خودکفایی کشور در بعد اقتصادی اندیشه آینده نگرو عزتبخشی برای کشور بود که پایه استقلال اقتصادی را فراهم می نمود تصریح کرد: ویژگی سوم در این مدل مدیریتی، دخالت معنویت و اخلاق در ارکان مدیریتی بود.

وی با بیان اینکه تواضع شهید باهنر و شهید رجایی مثال زدنی بود گفت: در همه طوفان های بی اخلاقی بنی صدر متانت و اخلاق گرایی شهید رجایی را شاهد بودیم. شهید بهشتی که حتی از جانب دوستان انقلاب آماج فحاشی و تهمت قرار می گرفت با نهایت مدارا عمل می نمود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید باهنر مجسمه اخلاق و آرامش روانی بود و هیچگاه از زبان آنها تندی و بداخلاقی ندیدیم افزود: زمانی برخی جوانان حزب جمهوری اسلامی در کوران تندی های بنی صدر موفق شدند نواری از جلسه خصوصی آنان که علیه شهید بهشتی حرف های تند و توطئه آمیزی زده بود بدست آورند وقتی با شهید بهشتی موضوع را در میان گذاشتند تصور می کردند از اقدامات آنان تقدیر می کند اما با عصبانیت شهید بهشتی مواجه شدند که با چه مجوزی دست به این اقدام زدید و چرا آن را به من منتقل کردید. این مسائل درس های مهمی از سیاست اخلاقی این مدیریت ارزشمند است.

وی با اشاره به ویژگی چهارم مبنی بر مردمی بودن این دو شهید افزود: آنها هیچگاه جدای از مردم نبودند با همه آشفتگی های فضای سیاسی و امنیتی ابتدای انقلاب از هر فرصتی برای ارتباط با مردم استفاده کرده و تلاش می کردند از حلقه های حفاظتی تا می توانند دور شوند گرچه این روش هزینه هایی برای کشور ایجاد کرد که نظام مجبور شد در مقابل اقدامات تروریستی منافقین و سایر گروهک ها حفاظت از رهبران انقلاب را جدی تر کند.

لاریجانی افزود: این شهدا همان سبک زندگی که قبل از انقلاب داشتند در دوره مسئولیت های بزرگ حفظ کردند گرچه مخاطراتی نیز برای آنان در بر داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی مدیریتی پنجم مبنی بر نگاه سازمان یافته و برنامه ریزی شده مدیریتی این دو شهید توضیح داد: گرچه مشکلات اوایل انقلاب از درگیری ها با گروهک ها و جنگ فرصت های زیادی برای تحقق این نظام سازمان یافته فراهم نکرده اما اصول مواضع حزب جمهوری اسلامی که مرحوم شهید بهشتی در آن نقش اساسی داشت نشانگر تفکر نظام یافته تئوری که این مدل مدیریتی بود.

وی با بیان اینکه شهید مطهری در اوایل سال 58 به شهادت رسید یعنی چند ماه بعد از پیروزی انقلاب ادامه داد: در همان زمان روی طرح نظام اقتصاد اسلامی برای جمهوری اسلامی کار فکری می کرد که در شب شهادت در کیف دستی وی دستوشته های وی در این زمینه یافت شد. برای این رهبران انقلاب روشن بود که مسلکی زیستن چه در بعد فردی و چه اجتماعی بدون داشتن برنامه مدون ممکن نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به ویژگی ششم مبنی بر تفکر ولایی شهدای صدر انقلاب گفت: در تدوین قانون اساسی شهید بهشتی در تئوریزه کردن ولایت فقیه نقش بسزایی داشت در مقابل تفعم و تزویر بنی صدر، شهید رجایی با افتخار به مقلد بودن و پیروی از امام (ره) مسیر حرکت خود را روشن کرد.

لاریجانی با بیان اینکه نکته مهم این است که در مقابل این تفکر هم مارکسیست ها با انواع مختلف آنها و هم منافقین و هم ملی گراها قرار داشتند ادامه داد: با همه اختلاف های فکری که این گروه ها با هم داشتند اما در این جهت اشتراک داشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهدای انقلاب روی نکته بسیار مهمی استوار ایستادند که جبهه اعتلا بخش انقلاب را از جبهه تحجر و وادادگی و التقاط مجزا می کرد تصریح کرد: همین تفکر مستقیم باعث گردید ملت و دولت متحد گردند و در مقابل مثلث استکبار و جنگ طلبی صدام و ضد انقلاب درونی کشور پیروز میدان باشند و گرچه این پایداری هزینه هایی برای آنها داشت شهادت کثیری از رهبران انقلاب اسلامی گوشه ای از این هزینه ها بود اما نتیجه آن آنقدر عظیم بود که سرافرازی امروز ملت در دهه های بعد تا امروز بخشی از دستاوردهای آن است.

وی با بیان اینکه گرچه مدیریت کشور در دهه های بعد همیشه نتوانست همه ابعاد این نگاه را پیگیری کند اما همیشه تحت تأثیر این حرکت مدیریتی بود گفت: امیدواریم در دهه پیشرفت و عدالت مدیران کشور ابعاد گسترده تری از این مدل مدیریتی را محقق کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحرکات بین المللی و منطقه ای در چند روز اخیر در مورد سوریه توضیح داد: بیش از دو سال است که غرب و برخی کشورهای منطقه بعد از پیروزی های مسلمانان در انقلاب های اخیر به سراغ سوریه رفتند تا عقب افتادگی و از دست دادن منافع خود را با ضربه زدن به یکی از کانون های مقاومت در منطقه جبران کنند.

لاریجانی با بیان اینکه آنها ابتدای امر تصور کودکانه ای داشتند که ظرف چند هفته حکومت سوریه را نابود می کند گفت: وقتی با مقاومت دولت سوریه مواجه شدند به اعزام تروریست ها و ارسال سلاح و فشار سیاسی دست زدند تا توأم شدن این دسیسه چند وجهی دولت سوریه را به تسلیم وادارند.

وی با بیان اینکه ناکامی غرب و صهیونیست ها و ارتجاع منطقه در این مرحله آنان را به نقش شیطانی دیگری واداشت که سلاح شیمیایی به دست تروریست ها بدهند ادامه داد: از چند ماه پیش اطلاع یافتیم که چند محموله سلاح شیمیایی از مرزهای یکی از کشورهای منطقه وارد سوریه شد که چندی پیش یکباره ماجرایی سامان یافت و تحقیقات گسترده ای به راه انداختند و معلوم شد که مسئله استفاده از سلاح شیمیایی توسط تروریست ها انجام شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در ماجرای اخیر هم همه شواهد و قراین حکایت از داستان سرایی توطئه آمیز می کند که هنگام حضور مأمورین سازمان ملل همزمان از سلاح شیمیایی استفاده شد و هنوز مأمورین سازمان ملل بررسی خود را انجام نداده اند که ناقوس جنگ بلند شد افزود: امریکا و انگلیس بدون مجوز شورای امنیت با همکاری برخی کشورهای منطقه به خصوص رژیم صهیونیستی سردمدار عملیات نظامی در سوریه شدند شاید شیرینی زودگذر آشفته سازی در مصر برای رژیم صهیونیستی و برخی سفلگان منطقه ای و غرب فرصت اندیشه عاقلانه را از آنها گرفته و در فضای غبارآلود وهمی گام بر سرزمین مین گذاری شده می نهند.

لاریجانی با بیان اینکه حال تصور کنید که سوریه را بمباران کنید کشوری که در این دو سال دچار تخریب های زیاد به دست عوامل تروریستی شده است چندان ضربه نمی خورد که دیگران در مقابل سوریه آسیب می بینند گفت: اگر بناست قواعد بین المللی در این ماجراجویی به نفع رژیم صهیونیستی توسط غرب و برخی کشورهای منطقه نادیده گرفته شود چه دلیلی دارد سوریه احترامی برای آنان قایل باشد.

وی با بیان اینکه بنابراین نتیجه این چنین اقدام نابخردانه ای نابسامانی منطقه ای است که آتش آن گریبان کشورهای ساده اندیش منطقه را خواهد گرفت افزود: با توجه به شرایط و منافع کشورهای ماجراجو بعید است با تصور خام حرکت بزن در رو و بعد هم تغییرات گسترده را هوس کرده باشند که اگر چنین باشد خود را در مهلکه نامعلومی گرفتار کرده اند مخصوصا رژیم مفلوک صهیونیستی اگر دچار هوس فتنه آمیزی شود سرنوشت عذاب آور بیشتری نسبت به جنگ 33 روزه را برای خود به ارمغان خواهد آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنابراین به نظر می رسد غرب و همپیمانانش با یک استراتژی ضعیف و خام حرکتی را طراحی کردند گفت: مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن چنین طراحی عجولانه و غیر مشروع آمریکا و غرب هشدار می دهد که ممکن است با کمک برخی کشورهای منطقه که هر یک هدف خاص قدرت طلبی را دنبال می کنند عملیاتی را علیه سوریه آغاز کنید اما این شما نیستند که آن را خاتمه می دهید و ضمنا باید نگران فرزندان نامشروع صهیونیستی خود در منطقه باشید و هزار البته که در آینده نتایج برخورد تاکتیکی با تروریست ها را در مقابله با خود شاهد خواهید بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز