خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات پلیس پایتخت خبر داد؛

کاهش ۹ و ۲۴ درصدی شرارت و قاچاق کالا در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۱۱

در سه ماهه امسال قاچاق کالا ۲۴ درصد، شرارت ۹ درصد، جعل ۶ درصد، حوادث و سوانح ۶ درصد، اختلافات خانوادگی ۲۴ درصد، اختلافات مالی و اقتصادی ۱۳درصد، نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ کاهش داشته است.

ایلنا: معاون عملیات پلیس پایتخت با اشاره به افزایش ۶ درصدی تماس‌های عملیاتی شهروندان تهرانی با پلیس ۱۱۰، از کاهش ۹ درصدی شرارت و ۲۴ درصدی قاچاق کالا در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، "سرهنگ عباس دانشجو"، معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: تعداد تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، در ۵ ماهه سال جاری ۵ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۶۸ تماس بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۷۹۰ مورد بوده؛ که ۱۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول در پلیس پایتخت در ادامه افزود: از کل تماس‌های مذکور در ۵ ماهه امسال یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۴۵۶ تماس منجر به عملیات پلیس شده که این رقم با توجه به رقم یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۱۲۶ مورد در ۵ ماهه سال ۹۱، افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش تماس‌های شهروندان با پلیس بیانگر نهادینه شدن پلیس جامعه محور بوده و جرایم نیز تا حدودی روند نزولی به خود گرفته است، تصریح کرد: مردم نیروی انتظامی را برای حل مشکلاتشان ملجأ و پناهگاه مطمئنی می‌دانند و پلیس پایتخت نیز آمادگی پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های به حق شهروندان تهرانی در حوزه مسایل انتظامی، ترافیکی و نظم و انضباط اجتماعی و طرح‌های امنیت محله محور را دارد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرایم عنوان کرد: حضور به موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: از ۷۵۳ هزار و ۷۱۷ تماسی که منجر به راهنمایی و دریافت اطلاعات شهروندان از پلیس شده نسبت به ۵ ماهه سال گذشته که ۶۶۷ هزار و ۵۳۴ تماس بوده؛ ۱۳ درصد افزایش داشته و مبین این مطلب است که شهروندان با مجموعه پلیس پایتخت تعامل خوب و سازنده‌ای دارند.

سرهنگ دانشجو اظهار داشت: در سه ماهه امسال قاچاق کالا ۲۴ درصد، شرارت ۹ درصد، جعل ۶ درصد، حوادث و سوانح ۶ درصد، اختلافات خانوادگی ۲۴ درصد، اختلافات مالی و اقتصادی ۱۳درصد، نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تلفن ۱۱۰ پلیس در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی است، از شهروندان به خصوص خانواده‌های تهرانی خواست هرگونه موارد مشکوک را به سرعت با مرکز فوریت‌های پلیسی در میان بگذارند تا در کمترین زمان ممکن اقدام قانونی با آن صورت پذیرد.

معاون عملیات پلیس پایتخت در خاتمه به سایت پلیس گفت: شهروندان می‌توانند موارد ضروری از جمله مزاحمت‌ها، نزاع و درگیری، شرارت، تصادفات و وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن بتواند در محل حادثه حضور بهم رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز