خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن انبوه‌سازان در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

برگزاری جلسه‌ با وزیر راه و شهرسازی درمورد قیمت‌گذاری مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۹۶

قرار است در این جلسه به وزیر راه پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای ارایه الگو در قیمت‌گذاری داده شود/ انبوه‌سازی در ایران شاید جزو رده‌های اول در دنیا باشد ولی اگر قیمت‌ها تعیین نشود؛ بسیاری از شرکت‌ها ضرر خواهند دید.

رئیس انجمن انبوه‌سازان از برگزاری جلسه‌ای با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای همفکری با انبوه‌سازان در مورد تعیین بهای مسکن مهر خبر داد.
ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه سازان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ ضمن اعلام این خبر با اشاره به خبر منتفی شدن افزایش قیمت مسکن مهر شهر جدید پردیس گفت: در هفته گذشته در بازدید وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید پردیس ایشان از منتفی شدن افزایش قیمت مسکن مهر خبر داد، این در صورتی بود که در آن زمان اطلاعاتی که به جناب وزیر داده‌ بودند کامل و درست نبوده است.
وی افزود: در اطلاعاتی که به جناب وزیر داده بودند انبوه‌سازن را زیاده‌طلب عنوان کرده بودند و از افزایش مصالح از زمان قرارداد تاکنون خبری به وزیر نداده بودند که قرار است در این جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌کنیم تمام این اطلاعات به صورت شفاف به ایشان داده شود.
رهبر خاطرنشان کرد: خوشبختانه خود وزیر اعتقاد دارد که باید کارها کارشناسی شده صورت گیرد، دولت کنونی دولت تدبیر و امید است و با تدبیر کارها را جلو خواهد برد.
رئیس انجمن انبوه‌سازان اضافه کرد: قرار است در جلسات خصوصی‌تر ایشان با انبوه‌سازان وضعیت بازار و کار را به طور کامل به ایشان توضیح دهیم درحال حاضر ایشان مسئول دو طرف قضیه هستند که شامل ما و مردم می‌شود و باید تعادل را در هر دو طرف برقرار کند تا کسی از قیمت‌های غیرواقعی ضربه نخورد.
وی ادامه داد: قرار است ما در این جلسه به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد تشکیل کارگروهی از نمایندگان هر دو طرف بدهیم تا در این کارگروه الگویی برای قیمت‌گذاری ایجاد شود تا هم تورم ایجاد نشود و هم انبوه‌سازان زیان نبینند.
رهبر با اشاره به عملکرد انبوه‌سازان در کشور اظهار داشت: تولید ساختمان در ایران و انبوه‌سازی شاید جزو رده‌های اول در دنیا باشد ولی اگر تدبیری در این حوزه‌ نباشد و قیمت‌ها آن طور که باید،  تعیین نشود مطمئناً بسیاری از شرکت‌ها ضرر خواهند دید و بعد از آن باید دست به دامن شرکت‌های خارجی مانند کوزوی ترکیه شویم.
وی در ادامه سخنان خود به قیمت مصالح در زمان قرارداد انبوه‌سازان اشاره کرد و گفت: در زمان قرارداد قیمت‌ها بسیار پایین بود مثلاً فولاد و مصالح کیلویی 500 تومان خریداری می‌شد ولی الان به 2300 تومان رسیده است همین تفاوت‌ها باعث افزایش قیمت می‌شود، ولی اگر دولت بتواند جلوی افزایش آن را بگیرد، ما باز با همان قرارداد قبلی تحویل می‌دهیم ولی اگر قیمت‌ها به همین مقدار بالا رود به سازندگان فشار می‌آید و به صرفه نیست که به همان قیمت قبلی مسکن‌ها را تحویل دهند.
رهبر در پایان افزود: امیدوارم در این دولت مانند زمانی که مطالبات پیمانکاران به حدی رسید که عده‌ زیادی از پیمانکاران ورشکست شدند، نشود؛ ما نمی‌خواهیم مانند چند سال پیش ضرر کنیم لذا از دولت و وزیر جدید خواهان رسیدگی به مطالبات خود هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز