دو خدمه یک قایق صیادی در آبهای ساحلی شهرستان گناوه از غرق شدن نجات یافتند.
دو خدمه یک قایق صیادی در آبهای ساحلی شهرستان گناوه از غرق شدن نجات یافتند.
اتحادیه شرکتهای تعاونی صیادان استان هرمزگان با صدور اطلاعیهای اعلام کرد: از تمامی صیادان این استان تقاضا میشود ضمن رعایت کامل نکات ایمنی و دستورالعملهای ابلاغی، تا اطلاع ثانویه از هرگونه تردد در تنگه هرمز و خروج از محدوده تعیینشده خودداری کنند.
چهار صیاد چابهاری که در پی غرق شدن شناور صیادی خود بیش از یک شبانهروز در آبهای دریای عمان سرگردان بودند، با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار و مشارکت همیاران ناجی، نجات یافته و سالم به آغوش خانوادههای خود بازگشتند.
صیادان و ملوانان مناطق ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، با وخیم خواندن وضعیت شغلی و معیشتی خود، خواستار حمایتهای دولت شدند.
در جریان حمله هوایی آمریکا ورژیم صهیونیستی به یک لنج صیادی در اسکله گوگسر جاسک، دو کارگر صیاد شهید شده اند.
مدیرعامل اتحادیه صیادی هرمزگان درباره وضعیت اشتغال صیادان توضیح داد: ساکنان نوار ساحلی از راه دریانوردی ارتزاق میکنند اما اگر فرصتهای شغلی جدید در اختیار آنها قرار نگیرد برای تامین معیشت به کارهای دیگری ازجمله قاچاق کالا و سوخت میآورند.
صیادان ایرانی به دو گروه، بخش شمالی و جنوبی تقسیم میشوند. صیادان شمال در حاشیه دریای کاسپین و صیادان جنوب در آبهای خلیج فارس، دریای عمان و همچنین آبهای آزاد به شیوه سنتی ماهیگیری میکنند. اگرچه در دو منطقهذبا ویژگیهای جغرافیایی متفاوت و با فواصل مسافتی زیاد کار میکنند اما هر دو گروه گرفتار مشکلات فراوانی هستند.
خبر خوشحالکننده؛ آزادی یک صیاد ایرانی بود که ۵۲ ماه پیش به گروگان دزدان دریایی سومالیایی درآمد، اما خبر بد و نگرانکننده؛ این است که هنوز سه صیاد دیگر در بند دزدان دریایی هستند.
شماری از ماهیگیران استانهای حاشیه خلیج فارس خواستار آن هستند تا شناورهای آن به جای نصب دستگاههای ردیاب و رادار به دستگاههای مدرن بیسیمهای رادیویی مجهز شود.
صیادان چابهاری بامداد فردا چهارشنبه اول شهریور، ایران را به مقصد آبهای آزاد ترک میکنند و پیشبینی میشود هر کدام از آنها بتوانند ۵۰ تن ماهی صید کنند.