ایران:
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در واکنش به تهدیدات ترامپ گفت: «هیچ توافق پایداری از طریق تهدید، ارعاب یا توسل به زور حاصل نمی شود.»
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در واکنش به تهدیدات ترامپ گفت: «هیچ توافق پایداری از طریق تهدید، ارعاب یا توسل به زور حاصل نمی شود.»
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه تلاشها برای بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان باید مورد حمایت قرار گیرد،گفت:داراییهای مسدود شده این کشور باید آزاد شود.
سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: تبادل نظرات برای رسیدن به متن نهایی با آمریکا ادامه دارد.
«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: اقدامات ایران در تنگه هرمز، قانونی و منطبق با حقوق بینالملل است. ایران نمیتوانست اجازه دهد چنین آبراه حیاتی به گذرگاهی برای اقدامات خصمانه و تجاوز نظامی علیه حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع حیاتیاش تبدیل شود.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل گفت: شورای امنیت نباید در برابر تهدیدهای مکرر و روزانه رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران ساکت یا بیتفاوت بماند.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، در مراسم بزرگداشت هفتادوهشتمین سالگرد «روز نکبت» (فاجعه اشغال فلسطین) این روز را یادآور آوارگی گسترده فلسطینیان و همچنان نماد تراژدی بزرگ منطقهای دانست و گفت: این روز یادآور اخراج جمعی فلسطینیان و انکار دیرپای حقوق بنیادینشان، از جمله حق تعیین سرنوشت، است.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی آمریکا و برخی کشورهای عربی درباره تنگه هرمز گفت: تنها راهحل قابل دوام در تنگه هرمز، پایان دائمی جنگ، رفع محاصره دریایی و اعاده عبور و مرور عادی است.
سفیر ایران در سازمان ملل در نامهای به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق حقوق بینالملل، حق کامل دارد با اقدامات گستاخانه و دزدی دریایی آمریکا مقابله کند.
نماینده ایران در سازمان ملل گفت شورای امنیت باید به طور قاطع اسرائیل را وادار به رعایت کامل آتشبس در لبنان، توقف فوری همه حملات علیه غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی و همچنین خروج همه نیروهای اشغالگر خود از این منطقه کند.
سفیر ایران در سازمان ملل هشدار داد حملات به ایستگاههای زمینی، خدمات حیاتی جهانی مانند پایش محیط زیست و مدیریت بلایای طبیعی را مختل کرده و بهرهبرداری صلحآمیز از فضا را به خطر میاندازد.