جانشین انتظامی استان قزوین خبر داد:
جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از توقیف یک دستگاه نیسان آبی و کشف 199 هزار و 800 نخ سیگار به همراه 355 بسته تنباکو به ارزش 7 میلیارد ریال در شهرستان بوئین زهرا خبر داد.
جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از توقیف یک دستگاه نیسان آبی و کشف 199 هزار و 800 نخ سیگار به همراه 355 بسته تنباکو به ارزش 7 میلیارد ریال در شهرستان بوئین زهرا خبر داد.
طی ابلاغی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، ترکیب هیئتمدیره شرکت دخانیات ایران تغییر کرد و یک مدیر گیلانی به عضویت این هیئت درآمد
همزمان با «روز جهانی بدون دخانیات» (۳۱ مه)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) با انتشار گزارش نگرانکنندهای، نسبت به افزایش روزافزون مصرف محصولات دخانی و نیکوتیندار در میان نسل جوان هشدار داد.
رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران بر ضرورت حرکت بیمارستانها به سمت سلامتمحوری و پیشگیری از مصرف دخانیات تاکید کرد.
دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات با هشدار نسبت به افزایش مصرف دخانیات در میان نوجوانان و زنان، گفت: سالانه ۶۰ هزار ایرانی قربانی دخانیات می شوند و مافیای دخانیات با تبلیغات گسترده و فریبنده، نسل جوان را هدف قرار داده است.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اعلام برگزاری هفته ملی کنترل و کاهش مصرف دخانیات از چهارم تا دهم خردادماه گفت: برنامههای امسال با شعار «پردهبرداری از جذابیت؛ مقابله با اعتیاد به نیکوتین و دخانیات» بر افشای شگردهای صنعت دخانیات در جذب جوانان، دانشآموزان، دانشجویان و زنان و همچنین تقویت نظارت بر اجرای قوانین منع عرضه و مصرف دخانیات در اماکن عمومی متمرکز است.
مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روزشمار هفته ملی بدون دخانیات (۴ تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۵) را با شعار «افشای جذابیت ها و تبلیغات دروغین برای نسلی عاری از دخانیات» اعلام کرد.
معاون اجرایی مرکز بهداشت استان مرکزی به آخرین آمار مصرف دخانیات در سال 1400 و روند مقایسهای مصرف آن بین کشور و استان اشاره کرده و در این خصوص گفت: میانگین مصرف دخانیات در کشور 14.1 درصد و این آمار در این استان 12.6 درصد است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از محکومیت یک قاچاقچی کالای دخانی به پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال جریمه نقدی و ضبط محموله کشفشده خبر داد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، با تأکید بر ضرورت تصمیمگیری عاجل درباره عوارض کالاهای آسیبرسان اعلام کرد: سلامت مردم خط قرمز وزارت بهداشت است و این وزارتخانه در برابر تهدید سلامت جامعه کوتاه نخواهد آمد.