هانیزاده در گفتوگو با ایلنا:
یک کارشناس حوزه سیاست خارجی گفت: اگر این تحریمها علیه ایران اعمال شود، ایران از انپیتی خارج خواهد شد و اجازه نخواهد داد آژانس از تأسیسات هستهای ایران بازدید کند. این میتواند در واقع یک ابزار فشار باشد. حتی ایران میتواند از تنگه هرمز برای اعمال فشار اقتصادی بیشتر بر جهان و همپیمانان آمریکا استفاده کند. بنابراین، تنگه هرمز و خروج از انپیتی میتواند به عنوان مؤلفه فشار ایران بر آمریکا و همپیمانان آمریکا تلقی شود.