خبرگزاری کار ایران

کفپوش پلی یورتان به همراه معرفی ویژگی و کاربرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۸۲۵

کفپوش پلی یورتان

یکی از محبوب ترین پوشش های کف برای مکان های صنعتی و تجاری ، کفپوش پلی یورتان است.این کفپوش به عنوان یک گزینه مناسب ، مطمان ، اقتصادی و با کیفیت تلقی می شود.

کفپوش های پلی یورتان در برابر خراش ، ضربه و سایش مقاومت بالای از خود نشان می دهند. به دلیل داشتن این ویژگی ها باعث شده که در بازار جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد.

این کفپوش ها به داشتن انعطاف پذیری و طول عمر بالا معروف هستند و به دلیل داشتن این ویژگی شگفت انگیز در صنایع مختلف مورد استفاده بسیار قرار می گیرند .

پلی‌اورتان‌ها به شکل‌های مختلف از جمله فوم‌های نرم، فوم‌های سخت؛ الاستومرها، ترموپلاستیک الاستومرها، رزین، رنگ، پوشش و… در دنیا کاربرد دارند. 

 

تاریخچه کفپوش پلی یورتان

پلی ‌یورتان‌ اولین بار توسط اوتو بایر در سال ۱۹۳۷ در آلمان کشف شد. بعد از آن این مواد به دلیل داشتن خواص ویژه و منحصر به فرد خود پیشرفت چشمگیری را در انواع صنایع مختلف جهان داشتند.

در سال ها پیش از پلی یورتان برای تولید الاستومر‌ها ، فوم صلب و لاستیک استفاده می شد. حتی از آنها بعد ها در هواپیماهای جنگ جهانی دوم نیز استفاده شد.

در حال حاظر کفپوش پلی یورتان یکی از کربردی ترین پوشش ها در زمینه ساخت و ساز و معماری است. این کفپوش ها به دلیل داشتن ماهیت انعطاف پذیری خوب در برابر ضربه و سقوط اجسام مقاومت خوبی از خود نشان میدهند و دچار ترک و آسیب نمی شوند.

ویژگی های کفپوش پلی یورتان

از آنجا که این کفپوش ها ، در برابر خراش و ضربه مقاوم هستند و انعطاف پذیری بالایی هم دارند از جمله گزینه های مناسب برای استفاده در انبار های صنعتی با تردد ماشین های بزرگ همچون لیفتراک هستند.

از طرفی به علت نرمی و زیبایی ظاهری که دارند از آنها در مراکز دامپزشکی و آزمایشگاهی نیز استفاده می شود.

کفپوش پلی یورتان به دلیل داشتن ساختار شیمیایی خاص در برابر تابش اشعه ماوراء  بنفش از خود مقاومت نشان میدهد و دچار هیچ گونه رنگ پریدگی یا تغییر رنگ در سطح خود نمیشود . به عبارت دیگر بهترین انتخاب برای استفاده در مکان هایی با تابش نور مستقیم خورشید هستند.

از این روی در کاربری هایی که تابش مستقیم نور خورشید بر سطح کفپوش وجود دارد و از پوشش اپوکسی برای لایه میانی استفاده کرده اند ، روی پوشش اپوکسی از کفپوش پلی یورتان به عنوان لایه نهایی استفاده می کنند.

شما عزیزان نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع کفپوش ها و ارتباط با کارشناسانی که در این زمینه می توانند به صورت رایگان شما را از دیگر ویژگی ها و کاربری کفپوش پلی یورتان و کفپوش های رزینی مختلف مشاوره دهند به سایت بساپلیمر مراجعه کنید .

بسپار سازان ایرانیان یا به اختصار بساپلیمر به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع مختلف کفپوش های یکپارچه پلیمری به ارائه محصولات و خدمات می پردازد.این شرکت در کنار تولید محصولات ، ارائه دهنده مشاوره های تخصصی به صورت رایگان در زمینه طراحی سیستم های محافظتی کف و خدمات متناسب با آن است.

 

کاربری کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان صنعتی

در صنایع مختلف داشتن کفپوشی که بتواند در برابر تردد اجسام سنگین از خود مقاومت خوبی نشان دهد از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین این کفپوش ها باید انعطاف پذیری خوبی داشته باشند تا در زمان برخورد ضربه صدمه جدی نبینند و از این نظر هزینه های هر گونه آسیب به کف را به حداقل برسانند. استفاده از بتن به دلیل نداشتن انعطاف پذیری مناسب و مقاومت شیمیایی و مکانیکی خوب نمیتواند به تنهایی پاسخگوی مناسبی برای صنایع باشد زیرا با برخورد اجسام تیز به آن یا تردد وسایل سنگین و همچنین واکنش با مواد شیمیایی قوی دچار فرسایش ، ترک و آسیب های جدی می شود. در نتیجه برای ترمیم آن می باید متحمل هزینه های زیادی شوید.در نتیجه بهتر است برای اجتناب از این مشکلات از کفپوش پلی یورتان برای پوشش کف استفاده کنید. این کفپوش ها به دلیل منعطف بودنشان نه تنها در برابر ضربه و تردد های سنگین مقاومت بالایی دارند بلکه در برابر تابش های مستقیم خورشید دچار تغییر رنگ نمیشوند و همچنین در برابر خوردگی نیز از خود مقاومت بالا نشان می دهند.

 

کفپوش پلی یورتان به همراه معرفی ویژگی و کاربرد

کفپوش پلی یورتان پارکینگ

در پارکینگ های تجاری و مسکونی یکی از گزینه های مناسب برای اجرای کفپوش پلی یورتان است . کفپوش های پارکینگ به علت تردد زیاد وسایل نقلیه و در بعضی موارد نشتی آب ممکن است به مرور زمان دچار فرسایش و در نتیجه آسیب در کف محیط شوند. برای جلوگیری از این امر بهتر است از کفپوش های مناسب در آن استفاده شود. همچنین کفپوش های پلی یورتان به دلیل طراحی زیبا و اجرا در رنگ بندی های مختلف علاوه بر بالا بردن استحکام به محیط زیبایی می بخشند . در نتیجه بهتر است برای پارکینگ های تجاری و مسکونی از این کفپوش ها استفاده شود.

کفپوش پلی یورتان به همراه معرفی ویژگی و کاربرد

کفپوش مناسب برای مراکز درمانی 

در مراکز درمانی و بیمارستانی به دلیل جلوگیری از اجتماع میکروب و باکتری ها در کف و رعایت اصول GMP  می بایست حتما از کفپوش های رزینی استفاده شود. کفپوش های رزینی به دلیل ایجاد سطح کاملا صاف و بدون تخلخل و همچنین قابلیت شستشو که دارند بهترین گزینه برای پوشش دهی کف داروسازی و بیمارستان ها هستند. 

متداول ترین کفپوشی که در این زمینه استفاده می شود کفپوش اپوکسی است . ولی در بعضی موارد خاص همچون وجود آب گرم و یا لرزش در سازه ساختمان بهتر است از کفپوش پلی یورتان استفاده شود تا از به وجود آمدن هرگونه ترک و آسیب به کفپوش جلوگیری شود.

کفپوش پلی یورتان به همراه معرفی ویژگی و کاربرد

کفپوش ورزشی 

کفپوش پلی یورتان به خاطر مقاومت و حفظ ساختار رنگی و تغییر نکردن در برابر نور خورشید UV انتخاب ایده آلی برای زمین‌های ورزشی سرپوشیده و حتی محیط های باز است. این کفپوش به دلیل نرمی و انعطاف پذیری بالایی که دارد از آسیب دیدگی ورزشکاران در زمان فعالیت ورزشی جلوگیری میکند و سطح کفپوش در اثر ترافیک زیاد، دچار مشکل نمی شود.در سالن‌های چند کاربری فوتسال و بسکتبال و… و زمین‌های باز دو میدانی و… نیز می‌توان از کفپوش پلی یورتان ورزشی استفاده نمود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز