خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز یک‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

آزادی دو کارگر دیگر هپکو/ تلاش می‌کنیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را به کارگران برسانیم/ همسان‌سازی عیدی و پاداش بازنشستگان ۶ هزار میلیارد هزینه دارد/ داستانِ بی‌سرپناهی دختران و پسران بلوچ/ شلیک توپخانه‌ وزارت بهداشت به سمتِ تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۲۱۱

انتشار چند خبر تازه درباره کارگران هپکو نشان داد که چند روز بعد از اعتراضات کارگران این موضوع همچنان یکی از مهم‌ترین موضوعات خبری است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، یکشنبه ۳۱ شهریور چند خبر درباره کارگران هپکو در سرویس کارگری ایلنا درج شد. در حالی که در این روز خبری مبنی تعیین تکلیف هپکو در روز دوشنبه منتشر شد، شاهد واکنش مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، یک نماینده استان مرکزی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی به اتفاقات هپکو بودیم. وزیر نفت هم به شایعات درباره ارتباط خود به هپکو جواب داد، اما مهم‌ترین خبر در این باره مربوط به آزادی دو نفر دیگر از کارگران بازداشت شده در اعتراضات هپکو بود. همچنین امروز در آستانه برگزاری دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی کار شاهد واکنش نماینده کارگران در شورای عالی کار به این موضوع بودیم. واکنش به همسان‌سازی عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان و خبری درباره هزینه و درآمد خانوار‌های ایرانی در سال ۹۷ نیز دو خبر دیگری بودند که روز یکشنبه بازتاب یافتند. امروز همچنین گزارش‌هایی با عناوین داستانِ بی‌سرپناهی دختران و پسران بلوچ، شلیک توپخانه‌ وزارت بهداشت به سمتِ تامین اجتماعی و شرایط سختِ کار در کارخانه‌های کوچک در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد.

آزادی دو کارگر دیگر هپکو

دو نفر دیگر از کارگر هپکو که طی روزهای اخیر بازداشت شده‌ بودند، شب گذشته آزاد شدند.

 تلاش می‌کنیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را به کارگران برسانیم

علی خدایی (نماینده کارگران در شورای عالی کار) گفت: ما در جلسه شورای عالی کار پیگیر این هستیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی در جای مناسب خرج شده و به تامین کالا‌های اساسی کارگران اختصاص یابد.

 همسان‌سازی عیدی و پاداش بازنشستگان ۶ هزار میلیارد هزینه دارد

علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان استان تهران) می‌گوید: برای اینکه همسان‌سازی درباره عیدی و پاداش بازنشستگان اتفاق بیفتد باید حدود شش هزار میلیارد تومان هزینه شود.

 رشد درآمد روستاییان بیشتر از شهری‌ها بود

 در سال ۹۷ درآمد خانوار‌های روستایی نسبت به خانواده‌های شهری رشد بیشتری داشته و در عین حال هزینه‌های آنها نسبت به خانواده‌های شهری رشد کمتری را نشان می‌دهد.

 داستانِ بی‌سرپناهی دختران و پسران بلوچ

برخی سیل‌زدگان روستای تازه‌آباد در شهرستان آق‌قلا هنوز نتوانسته‌اند تسهیلات بانکی و لوازم برقی وعده داده شده را دریافت کنند.

 شلیک توپخانه‌ وزارت بهداشت به سمتِ تامین اجتماعی

چانه‌زنی به نیابت از بیمه‌شدگان، مسئولیت سازمان است منتها طرح تحول سلامت با فشار سیاسی که پشت آن بود، یک فشار هزینه‌ای بسیار بزرگ بر صندوق‌های بیمه‌ای تحمیل کرد؛ دولت هم حق چانه‌زنی صندوق‌ها را به نیابت از نیروی کار به رسمیت نشناخت!

 شرایط سختِ کار در کارخانه‌های کوچک

فرآوری پای مرغ در این بنگاه تولیدی کوچک بدون حضور زنان و مردان کارگری که هشت ساعت به طور مداوم و بدون استراحت کار می‌کنند، ممکن نبود. هنگام ظهر یک ساعت بابت ناهار به کارگران فرصت استراحت داده می‌شود اما در همین دقایق است که دردِ انباشته شده در استخوان‌ها در وجودشان می‌پیچد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز