خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید؛

۳ نفر از کارگران بازداشت شده هپکو آزاد شدند/ با بازداشت کارگران هپکو موافق نیستم/ خواستار آزادی کارگران بازداشت شده هپکو هستیم/ یارانه طبقات متوسط و پایین قطع نمی‌شود/ حمایت از کارآفرین‌ها بازهم با پول‌پاشی

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۶۸۲

هر چند منابع محلی خبر از فروکش کردن اعتراضات کارگران هپکو می‌دهند، اما پس‌لرزه‌های اعتصاباتی که حتی تا بستن راه‌آهن سراسری نیز پیش رفت، اخبار مربوط به هپکو را در صدر اخبار سرویس کارگری ایلنا قرار داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (چهارشنبه ۲۷ شهریور) واکنش‌ها به اعتصاب کارگران هپکو بازتاب یافت. در حالی که خبر رسید سه نفر از کارگران بازداشتی هپکو آزاد شده‌اند، یکی از نمایندگان استان مرکزی، استاندار این استان و نایب رئیس کانون عالی شوراها به اتفاقات پیرامون کارگران هپکو واکنش نشان دادند و اعضای شورای اسلامی کارخانه هپکو نیز در این زمینه بیانیه‌ای صادر کرد. همچنین امروز بحث قطع یارانه‌ها در سرویس کارگری ایلنا مورد توجه قرار گرفت. حمایت از کارآفرین‌ها بازهم با پول‌پاشی و آیا «خصوصی‌سازی» کلید مبارزه با فساد در خودروسازی‌هاست؟ نیز عنوان دو گزارشی بود که در این روز منتشر شد. واگذاری بانک رفاه و اصلاح آیین‌نامه‌های مربوط به بیمه بیکاری هم روز چهارشنبه بازتاب یافتند.

 ۳ نفر از کارگران بازداشت شده هپکو آزاد شدند

منابع کارگری در شرکت هپکو از آزادی سه نفر از  بازداشت‌شدگان این واحد تولیدی خبر دادند.

 با بازداشت کارگران هپکو موافق نیستم

علی ابراهیمی (یکی از نمایندگان استان مرکزی در مجلس) با بیان اینکه موافق بازداشت کارگران هپکو نیستم، گفت: کارگران وقتی در تامین معاش می‌مانند و مراجعات مکرر به مقامات مسئول بی‌نتیجه می‌ماند، ناچار دست به اعتراض صنفی می‌زنند؛ اعتراضات کارگری را نباید سیاسی و مخالفت با حاکمیت ببینم.

 عاملان بحران هپکو مسئولانند که فقط شعار می‌دهند

علی آقازاده (استاندار مرکزی) گفت: متاسفانه بعضی از مسئولان ما شرایط هپکو را درک نمی‌کنند و اطلاعات کافی نسبت به این موضوع ندارند و همین مسئله است که هپکو را هر روزه وارد چالش می‌کند.

 به‌جای بازداشتِ کارگران هپکو با افراد متخطی برخورد شود

علی خدایی (نائب رئیس کانون عالی شوراها) گفت: برخورد قهری و بازداشت به هیچ‌وجه مورد تایید ما – کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور- نیست. به جای بازداشت کارگران با افراد متخطی که حق کارگران را خورده‌اند، برخورد شود.

 خواستار آزادی کارگران بازداشت شده هپکو هستیم

شورای اسلامی کار کارخانه هپکو طی بیانیه‌ای خطاب به مسئولان قضایی و انتظامی استان مرکزی؛ خواستار آزادی کارگران بازداشتی این کارخانه شد.

 یارانه طبقات متوسط و پایین قطع نمی‌شود

در حالی که این روز‌ها اخباری مبنی بر حذف یارانه دهک های بالای درآمدی جامعه منتشر شده، علی ربیعی (سخنگوی دولت) عنوان کرد که یارانه طبقات متوسط و پایین قطع نمی‌شود.

 حمایت از کارآفرین‌ها بازهم با پول‌پاشی

حمایت از کارآفرینان در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته، اما سوال این است که طرح جدید تا چه حدی کارشناسی شده است و آیا می‌توان امیدوار بود با پرداخت تسهیلات مشاغل پایدار ایجاد شود؟

 آیا «خصوصی‌سازی» کلید مبارزه با فساد در خودروسازی‌هاست؟

آنچه که واضح و مسلم است، ضرورت مبارزه با فساد در صنایع مادر و به خصوص خودروسازی‌هاست؛ اما مسلم‌تر این است که «خصوصی‌سازی» نمی‌تواند علمدار مبارزه با فساد باشد؛ این گزاره‌ی واضح را تاریخ صنایع مادر در یکی، دو دهه گذشته به روشنی اثبات کرده است.

 آقایان چون صرفا قدرت سیاسی دارند نمی‌توانند «بانک رفاه» را ببخشند!

عبدالله وطن‌خواه (فعال کارگری) با انتقاد از تلاش‌هایی که برای واگذاری بانک رفاه از طریق بورس صورت گرفت، گفت: همه این اقدامات در راستای «تصاحب اموال جمعی کارگران» قابل بازخوانی است.

 اصلاح آیین‌نامه‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده از بیمه بیکاری

مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه بیمه بیکاری، گفت: درباره بیمه بیکاری بایستی هدف اولیه تصویب و اجرای قانون، میزان موفقیت در تحقق آن اهداف و همچنین میزان استفاده صحیح و سوءاستفاده از این مزایا را مرور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز