خبرگزاری کار ایران

کارگران ارگ قدیم بم دو ماه معوقات مزدی طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۵۸

کارگران پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم در استان کرمان دو ماه معوقات مزدی طلبکارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در پروژه ارگ بم از معوقات مزدی خود خبر دادند.

این کارگران که برای اجرای پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم استخدام شده‌اند، در  دو ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گفته آنها، پایگاه میراث فرهنگی ارگ به عنوان متولی اصلی پروژه نجات بخشی ارگ قدیم به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی  را ندارد و در نتیجه این تاخیر و تعلل کارگران از نظر معیشتی با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

طبق اظهارات یکی از کارگران پروژه ارگ قدیم بم، در اجرای پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم حدود ۱۲۰ نفر مشغول کار هستند. این تعداد از سال ۸۲ تاکنون برای اجرای پروژه مرمت این مجموعه فرهنگی به استخدام پایگاه میراث فرهنگی ارگ درآمده‌اند.

این کارگر اظهار داشت: برخی از کارگران این مجتمع از پیش از وقوع زلزله سال ۸۲ در بازسازی و نگهداری پروژه ارگ بم مشارکت داشته‌اند و در حال حاضر سابقه کاری آنها تا ۲۰ سال هم می‌رسد.

وی  در خصوص امکانات ایمنی کارگران نیز گفت: از ابتدای سال جاری کفش ایمنی و لباس کار به ما داده نشده است و دستکش نداریم. تمام هزینه‌های ایاب و ذهاب نیز برعهده کارگران است.

پروژه مرمت ارگ قدیم بم مربوط به بازسازی بناهایی است که در جریان وقوع زلزله سال ۸۲ ویران شد و کارگران عقیده دارند تاخیرهای به‌وجود آمده بر کُند شدن روند بازسازی تاثیرگذار بوده است.

فریدون فعالی (سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان) در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی کرمان که در دو روز گذشته برگزار شد، گفت: باتوجه به اینکه حقوق این اثر ثبت جهانی از بخش تملک دارایی و منابع ملی تامین می‌شود نیاز به ردیف اختصاصی برای پرداخت حقوق کارگران ارگ قدیم بم داریم.

وی با بیان اینکه ۲ ماه حقوق عقب‌مانده به کارگران ارگ بم  بدهکاریم، افزود: این مشکل مختص کرمان نیست بلکه تمام آثار ثبت جهانی با این معضل روبرو هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز