خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری سی‌سخت خواستار دریافت معوقات ۶ ماهه خود شدند

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۴۵

کارگران شهرداری سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد خواستار دریافت بخشی از مطالبات معوقه برای تامین خرج و مخارج مربوط به شروع سال تحصیلی فرزندان خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداری سی سخت گفتند: دست‌کم بابت ۶ ماه مطالبات مزدی سال جاری طلبکاریم و باتوجه به مخارج سنگین تحصیلی فرزندان دانش‌آموزان و دانشجویمان از شهرداری می‌خواهیم بخشی از این طلب مزدی را پرداخت کند.

از قرار معلوم حدود ۸۵ کارگری که در شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن به صورت رسمی، قراردادی و پیمانی مشغول کار هستند، از اسفند ماه سال ۹۷ بابت مطالبات مزدی خود طلبکارند. در عین حال نیمی از عیدی سال ۹۷ این کارگران نیز پرداخت نشده است.

این افراد که از کارگران قدیمی شهرداری محسوب می‌شوند به مشکلات مالی موجود اعتراض کرده و می‌گویند: دستمزد اسفند ماه خود را با چهارماه تاخیر حدود دو ماه پیش دریافت کرده‌اند و از آن پس دریافتی دیگری نداشته‌اند.

به گفته این کارگران؛ حدود ۲۰ نفر از کارگران بازنشسته شهرداری سی‌سخت که از مدتها پیش بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند مطالبات بازنشستگی خود را از شهرداری دریافت کنند.

این کارگران به ایلنا گفتند که بیشترشان حدود ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند و این نگرانی در آنها وجود دارد که در صورت ادامه پیدا کردن روند موجود نتوانند هزینه تحصیلی فرزندان خود را در آستانه سال جدیدی تحصیلی تامین کنند.

آنها با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری بابت مطالبات بیمه‌ای کارگران بدهی‌ زیادی به تامین اجتماعی دارد، افزودند: به همین دلیل هرچند وقت یکبار حساب مالی سهرداری بابت طلب بیمه‌ای مسدود می‌شود.

یکی از کارگران شهرداری سی‌سخت با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری فقط بابت عوارض چندین میلیارد تومان از چند نهاد دولتی مستقر در این شهر طلبکار است، گفت: طبق اظهارات برخی مسئولان شهرداری درصورتی‌که  این نهاد بتواند با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی مطالبات معوقه خود را از نهادهای مختلف دولتی وصول کند توانایی پرداخت یکجای همه معوقات مالی و بیمه‌ای کارگران را خواهد داشت.

 او گفت: این روزها تامین هزینه‌های مربوط به تحصیل شوخی‌بردار نیست به همین دلیل از مسئولان مربوطه می‌خواهیم که در این مورد چاره‌اندیشی کنند.

تلاش خبرنگار ایلنا برای برقراری تماس با مسعود مظفری (سرپرست شهرداری سی‌سخت) جهت پیگیری و دریافت اطلاعات دقیق‌تر تا ساعت مخابره این خبر بی‌نتیجه ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز