خبرگزاری کار ایران

انتظار از رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده سه کارگر سیمان کارون

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۵۹۵

سه کارگر احضار شده سیمان کارون منتظر صدور رای نهاییِ دادگستری شهرستان مسجد سلیمان هستند.

کارگران سیمان کارون در تماس با خبرنگار ایلنا، از بیم و انتظار طولانی خود برای  صدور رای قطعی سه نفر از همکاران خود صحبت کردند.

از قرار معلوم، سه کارگر سیمان کارون به‌دنبال سلسله تجمعات بهمن و اسفند سال ۹۵ کارگران سیمان کارون در اعتراض به معوقات مزدی و نامشخص بودن وضعیت شرکت با هویت «فرشاد خدادادیان»، «خرم آقابیگی» و «امین حاتمی» با شکایت کارفرما به مراجع قضایی احضار و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

این کارگران اظهار داشتند: پرونده این کارگران درحالی اخیرا (۱۰ شهریورماه) به دادگستری شهرستان مسجد سلیمان با شکایت کارفرما به اتهام «اخلال در نظم جامعه» و «شرکت در تجمعات غیرقانونی»، «توهین تهدید»، «نشر اکاذیب» و «تشکیل گروه در فضای مجازی» ...ارجاع داده شده است، که پیش از این کارگران دست‌کم ۴ بار با حکم مراجع قضایی تبرئه شده‌اند.

کارگران سیمان مسجد اظهار داشتند: این تاخیر باتوجه به سابقه‌ی صدور احکام فعالان کارگری ما را نگران کرده؛ نگرانیم که این سه کارگر را با احکام سنگینی چون احکامی فعالان کارگری و مدنی که اخیرا صادر شده، محکوم کنند در عین حال امیدواریم با حکم رئیس قوه قضائیه پرونده‌های اخیر به سرعت تجدیدنظر شده و به آنها رسیدگی شود.

کارگران با بیان اینکه در انتظار صدور رای در روزهای آینده هستیم و دادگستری مسجدسلیمان قرار است رای نهایی را در روزهای آینده صادر نماید، در خاتمه افزودند: انتظار سه ساله کارگران سیمان کارون برای صدور حکم سه نفر از همکارانشان درحالی‌ست که پیش از این کارگران سیمان کارون در سامانه اختصاصی دستگاه قضایی درخواست مداخله و رسیدگی منصفانه در خصوص پرونده‌ی این سه کارگر را داده‌اند.

آنها افزودند: تقاضای رسیدگی هرچه سریعتر به مشکلات این سه کارگر را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز