خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس عنوان کرد:

کارگران قربانی زیاده‌خواهی پیمانکاران تامین نیروی انسانی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۱۴۲

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با مخالفت شدید بکارگیری کارگران از طریق شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی گفت: اگر دولت یا هر بنگاه اقتصادی به نیرو نیاز ندارد، دلیلی ندارد دست به استخدام بزند که فردا نگران اخراج آنها باشد و اگر هم نیاز دارد، دلیلی ندارد به صورت قراردادی استخدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قرجه طیار با اشاره به اینکه بکارگیری نیرو اغلب در کشور به صورت آزمون و گزینش صورت می‌گیرد، گفت: چه دلیلی دارد که کارگران را به صورت پیمانکاری استخدام کنند و پول کلانی به جیب پیمانکار برود؟ مگر پیمانکار چه کار می‌کند که کارفرما مستقیما نمی‌تواند انجام بدهد و حتما لازم است واسطه‌ای در کار باشد؟

وی از رانت شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی خبر داد و گفت: برای آنکه این شرکت‌ها بتوانند قرارداد تامین نیروی انسانی را ببندند، با کارفرما زدوبند می‌کنند و این مبالغ را با تضییع حقوق کارگران می‌پردازند.

نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از کارگران و کارمندان را می‌شناسد که با داشتن سوابق 20 و حتی 30 سال برای آنان حق بیمه یا رد نشده یا حق بیمه آنها نامنظم و مقطعی بوده است، گفت: متاسفانه این معضل در برخی ادارات هم وجود دارد و افراد بسیاری حتی در بانک‌ها از شرکت‌های پیمانکاری ضربه خورده‌اند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در تمامی ارگان‌ها و ادارات؛ کارگران به صورت پیمانکاری جذب می‌شوند، گفت: متاسفانه اکنون پیمانکاری مانند غده‌ای بدخیم به تمام بدنه استخدامی کشور نفوذ کرده و حتی در بین معلمان نیز بحث پیمانی مطرح است.

طیار با اشاره به اینکه کارگران قراردادی و پیمانی انگیزه‌ای برای کار ندارند و اگر انگیزه هم داشته باشند پیمانکاران آنها را استثمار می‌کنند، گفت: متاسفانه پیمانکاران در این میان به منافع کلانی دست پیدا می‌کنند و تنها کارگران هستند که قربانی زیاده‌خواهی پیمانکاران و بی‌توجهی دولت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران در بسیاری از موارد کمتر از مصوبه قانون کار به کارگران دستمزد می‌پردازند، گفت: جای تاسف دارد که هیچ نظارتی بر عملکرد پیمانکاران تامین نیروی انسانی نیست و هر بلایی که آنها بخواهند به روزگار نیروی کار در کشور می‌آورند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛ وجود پیمانکاران را برای نیروی کار خطرناک توصیف کرد و گفت: پیمانکار تامین نیروی انسانی نگاه خوبی به نیروی کار ندارد و این نگاه منفعت‌طلبانه باعث دلسردی نیروی کار و از بین رفتن شادابی و نشاط در محیط کار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز