خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی بازنشستگان:

افزایشِ "همسان‌سازی" باید از نرخ تورم بیشتر باشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۹۹۴

حسین غلامی با انتقاد از تعلل در اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان گفت: وضع کارگران بازنشسته از همه بازنشستگان بدتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «همسان‌سازی» مطالبه‌ای است که دهه‌هاست بر زمین مانده است؛ بازنشستگان صندوق‌های مختلف همواره از عقب‌ماندگی مستمری از تورم و اجرا نشدن وعده‌های معیشتی انتقاد دارند.

حسین غلامی (فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی) اما معتقد است وضعیت کارگران بازنشسته به مراتب از همه بازنشستگان بدتر است.

او ادامه می‌دهد: کانون‌های بازنشستگان نیز برای پیشبرد مطالبات کارگران بازنشسته که یکی از مهم‌ترین این مطالبات، اجرای همسان‌سازی است، کاری صورت نمی‌دهند.

این فعال صنفی کارگران بازنشسته افزود: بازنشستگان بانک‌ها، صنعت نفت، خودروسازان و لشکری‌ها می‌توانند کاری انجام دهند و معیشت خود را بهبود ببخشند اما ما کارگران بازنشسته نمی‌توانیم؛ حتی کشوری‌ها هم با اینکه حقوقشان بسیار ناچیز است ولی وضعیتشان از ما کارگران بازنشسته به مراتب بهتر است.

غلامی معتقد است باید  با هم‌اندیشی، سطح مشارکت افزایش یابد؛ بایستی از خود بازنشستگان راهکار بخواهند.

او ادامه می‌دهد: راهکارهای زیادی را بازنشستنگان بطور مکتوب و شفاهی ارائه داده‌اند؛ سوال اینجاست که  چرا این راهکارها اجرا نمی‌شوند با گفتار درمانی و آه و افسوس - اگر هم صادقانه باشد- کار درست نمی‌شود .

این فعال صنفی بازنشستگان به موضوع همسان‌سازی بازمی‌گردد: اگر بحث همسان‌سازی در هر قالبی مطرح است، افزایش آن باید از سطح تورم بیشتر باشد؛ چون امروز عقب‌ماندگی حقوق نسبت به تورم بسیار زیاد است؛ اگر به فرض بخواهند همسان‌سازی را اجرا کنند و پس از شش ماه و یک سال، بیست درصد هم به حقوق بازنشستگان اضافه شود، باز هم با توجه به تورم موجود  فایده‌ای ندارد.

غلامی بر این باور است که برای انجام صحیح و واقعی همسان‌سازی، نیاز به یک برنامه ساختاری و کابردی هست که بتواند در کوتاه‌مدت و بلندمدت، معیشت کارگران بازنشسته را بهبود ببخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز