خبرگزاری کار ایران

مسیحی:

صد در صد جرایم مالیاتی تولیدکنندگانی که تا پایان مهر اصل مالیات خود را پرداخت کننده بخشیده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۸۴۶

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی در راستای اقداماتی موثر در سال تولید و حمایت از کالای ایرانی، تصمیماتی را برای حمایت از عمده مودیان مالیاتی و به طور ویژه برای بخش تولید اتخاذ کرده که در قالب بخشنامه‌ای ابلاغ شده است.

به گزارش ایلنا، «محمد مسیحی» گفت: بر اساس این بخشنامه مقرر شده کلیه مودیانی که تا پایان مهرماه درباره پرداخت اصل مالیات اقدام کنند صد در صد جرایم آنها مورد بخشش قرار می گیرد و تا پایان سال نیز بر اساس مکانیزم کاهنده این روند ادامه دارد.

تمام مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی غیر دولتی که تا پایان مهر ماه نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی کنند صد در صد جرایم مالیاتی آنها بخشوده می شود و به تناسب تاخیری که تا پایان سال داشته باشند به ازی هر یکماه برای بخش های تولیدی ۲ درصد و برای سایر بخش ها ۴ درصد از مالیات کم خواهد شد و این بخشنامه تا پایان سال ۹۸ ادامه دارد.

معاون سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: قاعده بازی بر اساس بخشش مالیاتی در راستای عفو و فراهم کردن شرایط برای واحدهای تولیدی و نظام مند شدن قانون مالیات تعریف شده است.

مودیانی که به قانون تمکین می کنند از راستگویی خود منفعت خواهند بود و آنهایی که اظهارات خلاف قانون دارند و دروغ بگویند بر اساس این بخشنامه ضرر خواهند کرد و قاعده بازی بر اساس صداقت خوداظهاری خواهد بود.

به طور مثال اگر مودیی مالیاتی برای سال ۹۵ داشته باشد اگر اصل بدهی مالیات اعم از مالیات بر ارزش افزوده و مالیات مستقیم را پرداخت کند کلیه جرایم مالیاتی قابلیت بخشودگی صد در صد دارد.

معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این بخشنامه در سالهای بعد تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: در سال بعد تفویض اختیار استان ها کاهش خواهد یافت و درصدهای بخشودگی تغییر و نظام مند برخورد خواهد شد بنابراین بهتر است که فعالان اقتصادی از این فرصت حاضر استفاده کنند.

مسیحی افزود: در سازمان امور مالیاتی به دنبال این هستیم که با تقویت ضمانت های اجرایی، با بازتعریف رابطه بین سازمان امور مالیاتی و فعالان اقتصادی با مبارزه قاطعانه با فرار مالیاتی درکنار حمایت همه جانبه از تولید بتوانیم تمکین مالیاتی را با خود اظهاری افزایش دهیم.

او افزود: با توجه به اینکه مالیات بهترین ابزار تامین مالی دولت ها و قدرت ذاتی دولت هاست بنابراین استراتژی سازمان مالیاتی بر این است که باید محدود،مشروط و کاهنده باشد.

او افزود: مالیات بر ازش افزوده در ۱۶۰ کشور اجرا می شود. در کشورهای حوزه خلیج فارس از ابتدای ۲۰۱۸ مالیات بر ارزش افزوده را عملیاتی کرده اند. در نظام مطلوب اجرایی نباید فعال اقتصادی از محل سرمایه در گردش مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند بلکه باید در حلقه به صورتی پرداخت کند که در نهایت به مصرف کننده برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز