خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت تعاون خبر داد:

آیین‌نامه امنیت شغلی کارگران مشاغل تعیین تکلیف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۲۹۹

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آیین نامه امنیت شغلی کارگران مشاغل پروژه‌ای به زودی در دولت تعیین تکلیف می‌شود، از راه‌اندازی سامانه ثبت قراردادهای کار در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، حاتم شاکرمی، با اشاره به آخرین وضعیت تصویب آئین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار در هیات دولت با موضوع «ساماندهی قراردادهای کار در مشاغل غیرمستمر» که توسط وزیر سابق کار به هیأت دولت رفته بود، گفت: پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف این آئین نامه ادامه دارد و در کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پس از تعیین تکلیف آئین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار در کمیته تخصصی، موضوع به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع داده خواهد شد و پس از نهایی شدن برای ارائه در هیأت دولت آماده می‌شود.

شاکرمی با بیان این که در حال پیگیری برای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر آئین نامه ساماندهی امنیت شغلی کارگران مشاغل غیر مستمر در آینده نزدیک هستیم، اظهار کرد: موضوع امنیت شغلی ابعاد متفاوتی دارد که یکی از ابعاد آن ساماندهی کارگران مشاغل غیرمستمر خواهد بود.

او ادامه داد: در زمینه قراردادهای کار به سمت شفاف سازی حرکت خواهیم کرد و به زودی سامانه جامع روابط کار آغاز به کار خواهد کرد که یکی از سامانه‌های وابسته به آن سامانه ثبت قراردادهای کار است.

معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه با استقرار سامانه جامع روابط کار، باید تمام قراردادهای کار در سامانه ثبت شوند، درباره زمان راه اندازی قطعی سامانه گفت: در حال حاضر این سامانه در دو استان تهران و اردبیل به صورت آزمایشی اجرا شده است وهفته آینده  در ۵ استان دیگر به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

 شاکرمی در پایان تصریح کرد: سرورهای سامانه آماده و تجهیز شده اند و به زودی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نصب و وارد فاز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز