خبرگزاری کار ایران

خواسته کارگران تعمیرات پالایشگاه آبادان برخورداری از قرارداد سود مدیریتی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۳۱۸

شماری از کارگری پالایشگاه آبادان بار دیگر خواستار آن شدند که مشابه برخی همکاران پیمانکاری خود در پالایشگاه، از قرارداد سود مدیریتی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگری پالایشگاه آبادان خواستار برخورداری از قرارداد سود مدیریتی هستند.

آنها اظهار داشتند: اگر قرار است کارگران پیمانکاری همیشه پیمانکاری باقی بمانند، باید حداقل در زمینه مزایای رفاهی میان آنها با سایر همکاران خود برابری باشد.

کارگران پیمانی واحد تعمیرات پالایشگاه آبادان خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی خود هستند. آنها همچنین نسبت به  عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، پایین بودن مزد و عدم برخورداری از مزایای قانونی مثل «بدی آب و هوا» انتقاد دارند.

یکی از کارگران در همین رابطه گفت: یکسان‌سازی حقوق تا به حال در بین کارگران پیمانکاری پالایشگاه آبادان از جمله کارگران واحد تعمیرات اعمال نشده و این امر موجب شده افزایش دستمزد کارگرانی که سالهاست در این واحد پالایشگاهی به کارهای سخت مشغولند، متناسب با سوابق کاری آنها نباشد.

وی اظهار داشت: لایه‌لایه کردن نیروی کار و تفاوت در مزد در بخش‌های مختلف پالایشگاه آبادان که کارگران آن زیر نظر حدود ۹۴ شرکت پیمانکاری  مشغول کارند، به چشم می‌خورد. یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها نیز واحد تعمیرات است. در این بخش کارگران پیمانکاری از شرایط شغلی خود رضایت ندارند.

این کارگر با بیان این سوال که چرا طرح جدیدی که در قالب قرارداد سود مدیریتی برای کمرنگ شدن فعالیت پیمانکاران در حال اجراست، به کارگران واحد تعمیراتی که با دستگاه‌های ثابت مشغول کارند، تعلق نمی‌گیرد، افزود: البته اگر قرار است در قالب قرارداد سود مدیریتی موارد قانونی کار رعایت نشود، تفاوت زیادی نمی‌کند که ما همچنان زیر نظر پیمانکاران مشغول کار باشیم یا در قالب قرارداد سود مدیریتی با پالایشگاه مستقیما طرف قرارداد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز