خبرگزاری کار ایران

مصطفی سالاری مطرح کرد:

پیشگامی سازمان تامین اجتماعی در اجرای پرونده الکترونیک سلامت/ اولویت‌بندی در احداث مراکز درمانی جدید

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۳۸۳

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد که این سازمان در اجرای پرونده الکترونیک سلامت پیشگام است.

به گزارش ایلنا، مصطفی سالاری امروز پنجشنبه ضمن بازدید از بیمارستان شهید فیاض بخش در جمع مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی و کارکنان بیمارستان شهید فیاض‌بخش افزود: در حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی، فعالیت‌هایی در حال انجام است که باید با سرعت بیشتر ادامه یابد. پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و تدوین گایدلاین‪‌‬ها را از جمله مهمترین برنامه‌های حوزه درمان است که برای اجرای این برنامه‌ها وزارت‌بهداشت نیز همکاری لازم را دارد و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه پیشگام است.

سالاری ادامه داد: با تکمیل این برنامه‌ها مدیریت منابع ارتقا می‌یابد تا هزینه‌ها با کیفیت و اثربخشی بهتر بدون صرف هزینه‪‌‬های غیرضروری انجام شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه در حوزه درمان مستقیم بهبود مدیریت واحدها، ارتقا بهره‌وری و پاسخگویی به توقعات بحث مهمی است، گفت: توقعات زیادی برای احداث مراکز درمانی جدید وجود دارد که باید اولویت‌بندی کنیم و جلب مشارکت بخش خصوصی را نیز با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

سالاری، مدیریت مراکز درمانی موجود سازمان تأمین اجتماعی را نیز از مسائل دارای اهمیت برشمرد و گفت: برای مدیریت واحدهای فعلی باید بهترین راهکار را برای جلب همکاری با بخش‌خصوصی داشته باشیم. اداره هیات امنایی بیمارستان‌ها می‌تواند برای بهبود کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: باید در این زمینه بهترین روش را اتخاذ کنیم تا باعث بهبود کیفیت خدمات شود و این کار را به صورت تدریجی و مرحله‌ای انجام خواهیم داد.

سالاری با بیان اینکه درباره این مسائل باید با خرد جمعی و دریافت نظرات مجموعه سازمان بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم، گفت: هر گامی که برداریم با مشورت با بدنه اجرایی سازمان خواهد بود و کار را به صورت مرحله‌ای انجام خواهیم داد.

وی درباره بیمارستان شهید فیاض‌بخش نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیریت و کارکنان مجموعه و تبریک هفته تأمین اجتماعی افزود: ساختمان جدیدی برای این بیمارستان در حال احداث است. از مجریان این پروژه خواستم بخشی از مجموعه را به بهره‌برداری برسانیم و فعالیت کارگاهی در بخش‌های دیگری تداوم یابد.

محمدعلی همتی، عضو هیات‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: هفته تامین اجتماعی فرصتی است تا خدمات و مسائل سازمان را مرور کنیم. توسعه گفتمان تامین اجتماعی باید در این ایام مورد توجه قرار گیرد و با این کار امکان عبور از بسیاری چالش‌ها وجود دارد.

همتی، توجه به تفاوت‌های بین سازمان تامین اجتماعی و نظام تامین اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و افزود: وظایف نظام تامین اجتماعی که بر عهده حاکمیت است نباید به سازمان تامین اجتماعی محول شود.

وی افزود: افزایش امید به زندگی از موفقیت‪‌‬های کشور و باعث افتخار ما است. در همه کشورها با تغییر امید به زندگی، سن بازنشستگی میزان مستمری و فرآیندهای مربوط به نظام تامین اجتماعی اصلاح می‌شود و این موضوع به دلیل غفلت از توسعه مفاهیم تامین اجتماعی در کشور با مشکل مواجه است.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی کنترل هزینه ها را از مهمترین مسائل سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: سازوکارهای کنترل هزینه‌های درمان در وزارت بهداشت درحال پیگیری است و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه همواره پیشتاز بوده است. فرصت مناسبی فراهم شده است تا با همکاری وزارت بهداشت هزینه‪‌‬‌ها را بدون کاهش سطح خدمات کنترل کنیم.

بابک عدلی، مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران نیز در این مراسم گفت: اولین بازدید دکتر سالاری از بیمارستان شهید فیاض بخش نشانه توجه و اهمیت ایشان به خدمت رسانی به مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان ویژگی‌های خاصی دارد، افزود: بهترین و به روزترین بخش درمان سرطان سازمان، تنها دستگاه شتاب‌دهنده خطی سازمان و دستگاه رادیوتراپی و شیمی درمانی در این بیمارستان قرار دارد و روزانه حدود ۵۰ بیمار سرطانی از این مرکز خدمات دریافت می کنند.

عدلی پروژه درمانگاه فشافویه و درمانگاه رباط کریم را پروژه های مهم حوزه درمان تأمین اجتماعی برشمرد و افزود: ساختمان جدید بیمارستان‌های فیاض بخش و هدایت نیز در حال ساخت هستند که نیاز به حمایت مدیریت سازمان است.

وی اظهار داشت: در بخش درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی شاهد تقاضای بیشتر از ظرفیت مراکز مواجه هستیم و برای افزایش ظرفیت و استفاده حداکثری از فضا و امکانات موجود بیشترین استفاده صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همزمان با هفته تامین اجتماعی از اورژانس و بخش‌های مختلف بیمارستان شهید فیاض بخش بازدید کرد و با مراجعه کنندگان و کارکنان این مجموعه به گفتگو پرداخت و از بیماران دلجویی کرد.

همچنین از پروژه در حال احداث ساختمان جدید این بیمارستان نیز بازدید به عمل آورد و برای تسریع در پیشرفت این پروژه بزرگ که منجر به تحول جدی در خدمات رسانی این بیمارستان در منطقه جنوب غرب تهران می‌شود، دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز