خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای خطاب به «تیم کوک» تاکید شد:

معیشت 1 میلیون راننده اسنپ و خانواده‌هایشان تحت تاثیر حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه اپل قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۳۵۵

مدیریت شرکت اسنپ با ارسال نامه‌ای سرگشاده به مدیرعامل شرکت اپل، تاکید کرد که حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه نرم‌افزاری این شرکت معیشت بیش از ۱ میلیون راننده را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایلنا، متن نامه مدیریت شرکت اسنپ خطاب به مدیرعامل شرکت اپل به شرح زیر است:

آقای کوک، مدیرعامل محترم اپل؛

‎شرکت اپل با حذف اپلیکیشن‌های ایرانی، زندگی میلیون‌ها نفر را در یک چشم به هم زدن تحت تاثیر قرار داد، آن هم تنها به خاطر ملیت‌شان. این اقدام اپل منجر به از کار افتادن صدها میلیون اپلیکیشن برای کاربران آی‌او‌اس شد که در بین آنها اسنپ نیز قرار داشت.

معیشت بیش از یک‌میلیون راننده و خانواده آنها به اسنپ وابسته است. یک سال پیش در تحریم‌های آمریکا اپلیکیشن‌ها به وضوح مستثنی شمرده شدند. با این حال اپل بدون اجبار قانونی به پیشواز محدودیت‌هایی رفت که ضربه محکمی به اپلیکیشن‌های خدمات‌رسانی در بازار ایران وارد کرد. امروز اپل هر مجوزی که این اپلیکیشن‌ها به واسطه آن مشغول به فعالیت هستند را باطل می‌کند. با این کار یک‌شبه صدها میلیون اپلیکیش دچار اختلال می‌شود و تلاش صدها سرمایه‌گذار ایرانی از بین می‌رود. امروز هیچ اپلیکیشنی در بازار ایران اجازه فعالیت در اپ‌استور را ندارد و مجوز آنها فاقد اعتبار است.

آقای کوک، ‎در اظهارنظر اخیر شما حفظ اطلاعات شخصی جزو مبانی حقوق بشر دانسته شده است، بدون توجه به اینکه در کدام کشور زندگی می‌کنیم. سوال ما از شما این است که تبعیض قائل شدن برای ملیت‌های مختلف نقض یک حق اساسی‌تر نیست؟

اخیرا شما عنوان کرده‌اید: «کیفیت زندگی صدها میلیون نفر به طرق مختلفی بهتر شده؛ چراکه اپلیکیشنی برای آن وجود دارد.» امروز اپل زندگی را برای میلیون‌ها نفر سخت کرده است؛ نه به خاطر اینکه دیگر نمی‌توانند بازی‌های بیهوده کنند یا وقتشان را به بطالت بگذرانند، بلکه دیگر نمی‌توانند هزینه‌های زندگی‌شان را تامین کنند.

اپل با فروش سالانه‌ی محصولاتش در ایران و درآمدزایی یک میلیارد دلاری‌اش از این بازار مشکلی ندارد، اما بعد از اینکه میلیون‌ها نفر به این برند اعتماد کردند یک شبه دسترسی‌شان را به اپلیکیشن‌های اساسی مختل می‌کند.

اپ‌استور فروشگاهی نیست که محصولات دم‌دستی بفروشد بلکه یکی از عناصر اساسی اینترنت محسوب می‌شود که مسئولیت بزرگی نه تنها در قبال آمریکا، بلکه در برابر بشریت دارند.

‎لطفا این مسئولیت خطیر را بپذیرید و در تصمیم‌تان برای نادیده‌گرفتن حقوق بخشی از کاربران‌تان تجدیدنظر کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز