خبرگزاری کار ایران

کارگران آذراب به نبود امنیت شغلی و دو ماه حقوق معوقه معترض شدند/ اداره کار: تا آخر هفته یک ماه حقوق پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۰۲۸

کارگران آذراب خواستار رسیدگی استانداری به معوقات مزدی و نبود امنیت شغلی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۶۰۰ نفر از کارگران شرکت آذراب اراک امروز (۱۵ تیر ماه) به نبود امنیت شغلی، عدم تحقق وعده‌های مدیریت و عدم پرداخت دو ماه حقوق اعتراض کردند. 

کارگران می‌گویند: حقوق اردیبهشت و خرداد ماه را هنوز دریافت نکرده‌ایم و طبق وعده‌های مدیریت بنا بود تا امروز دستمزد کارگران پرداخت شود که کارگران به دلیل عدم تحقق وعده‌ها مقابل استانداری اراک جمع شدند. 

به گفته کارگران مهم‌ترین دغدغه کارگران آذراب مشکل شرکت در گرفتن پروژه و به خطر افتادن امنیت شغلی‌شان است. 

در نهایت این اعتراض با وعده‌های مسئولان اداره کار و استانداری خاتمه یافت. 

محمدتقی آبایی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) در گفتگو با ایلنا، در خصوص وضعیت کارگران آذراب می‌گوید:  بیشتر دغدغه کارگران اذرآب در خصوص امنیت شغلی‌شان بود. اینکه هیئت مدیره و مدیران شرکت به دنبال پروژه برای شرکت نیستند. در عین حال حقوق اردیبهشت و خرداد کارگران نیز عقب افتاده است. صحبتی بین شورای اسلامی کار شرکت و مدیریت آذراب انجام شده بود که مطابق آن بنا بود تا امروز حقوق اردیبهشت ماه کارگران پرداخت شود. با این حال به دلایلی این امکان فراهم نشد و پنج‌شنبه گذشته در کمیسیون کارگری استان مدیرعامل شرکت توضیحاتی مبنی بر عدم تامین حقوق ارائه کرد. 

به گفته آبایی؛ امروز کارگران در همین ارتباط تجمعی داشتند و فرماندار، سه نفر از مدیران استانداری و بنده حضور داشتیم که به کارگران گفتیم این نوع تجمعات به اعتبار شرکت آسیب می‌رساند و مدیران شرکت و سفارش‌دهندگان هم انتظار دارند وقتی پرژوه‌ای اجرا می‌شود، به موقع و بدون مشکل پیش برود. درنهایت قرار شد تا پایان این هفته حقوق اردیبهشت ماه کارگران پرداخت شود. 

طبق اظهارات مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی؛ در شرکت‌های بزرگ مرسوم است که حقوق‌ها با یک ماه تأخیر پرداخت می‌شود. کارفرما حقوق اردیبهشت ماه را که بپردازد، فقط خرداد ماه باقی می‌ماند.

وی افزود: الان شرکت الومینیوم سازی اراک هم با یک ماه تأخیر حقوق می‌دهد، اصلا روال شده است. ما یک ماه را معوق حساب نمی‌کنیم. همه کمک خواهیم کرد تا شرکت بتواند پروژه‌های بیشتر و بهتر بگیرد. 

آبایی در خصوص وضعیت فعلی کارگران هپکو می‌گوید: کارگران شرکت هپکو نیز مقداری معوقات دارند اما در ماه‌های اخیر خوشبختانه معوقه نداریم. استانداری نیز تلاش می‌کند تا تفاهم نامه ای برای سفارش دستگاه بهیاری‌ها تنظیم شود و در تلاش هستیم تا وضعیت هپکو نیز بهبود یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز