خبرگزاری کار ایران

سلیمان پاک‌سرشت مطرح کرد؛

سمن‌ها بهترین مکان برای دریافت مهارت هستند

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۱۷۸

معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سمن‌ها بهترین مکان برای دریافت وفادارانه از موضوع مهارت هستند.

به گزارش ایلنا، سلیمان پاک سرشت (معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور) در دیدار با هیئت رئیسه مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان اظهار داشت: سمن‌ها منشاء زایندگی، طراوت و نیروی درونی جامعه برای عبور ازمسائل خویش هستند.

معاون وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: واقعیت تلخ این است که جوانان امروز به لحاظ مهارتی از نسل‌های گذشته ضعیف‌تر هستند و این موضوع برای نسلی که می‌خواهند آینده را بسازد، خطرناک است. لذا درخواست ما از جوانان این است که در ترویج گفتگو ملی مهارت مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مشاغل، نیازمند تحصیلات دانشگاهی نیستند، افزود: نادیده گرفتن اهمیت موضوع مهارت‌آموزی خطری است که جوانان و آینده ما را تهدید می‌کند.

این جامعه شناس گفت: یکی از دلایل پایین بودن کیفیت زندگی در ایران، پایین بودن کیفیت خدمات فنی است که همه اقشار جامعه آن را دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: اگر جامعه دریافت درستی از موضوع مهارت داشته باشد، اولین قدم برداشته شده است. این در حالی است که متأسفانه آگاهی مردم از موضوع مهارت دچار تورش و خطای سیستماتیک است.

پاک‌سرشت تأکید کرد: سمن‌ها بهترین مکان برای دریافت وفادارانه از موضوع مهارت هستند. سازمان‌های مردم نهاد بواسطه نوع ارتباطشان با بدنه جامعه، می‌توانند در تحقق حکمرانی محلی کمک کنند. آنها می‌توانند نیازهای آموزشی جامعه محلی را رصد و به سازمان منتقل کنند.

پاک سرشت در پایان با تأکید بر اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آمادگی دارد ظرفیت‌های گسترده خود را برای کمک به ارتقای سطح مهارت جوانان بکار گیرد، افزود: ما می‌توانیم ۳۰ هزار نفر اعضای سمن‌ها را برای کار حرفه‌ای، ارتقاء بهره‌وری، کارآفرینی، حمایت از محیط زیست، کمک به اقشار آسیب پذیر و دیگر حوزه‌های کاری سازمان‌های مردم نهاد آموزش داده و توانمند سازیم.

هیأت رئیسه مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور، تشکلی غیردولتی است که ۲۶۰۰ سازمان مردم نهاد را در سراسر کشور تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز