خبرگزاری کار ایران

کارگران سیمان ایرانشهر: در گرمای سوزان بی‌حقوق مانده‌ایم/ پیمانکار: مشکلات، اقتصادی‌ست و امیداواریم حل شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۹۵۰

کارگران ساخت کارخانه سیمان سرباز می‌گویند چند ماه است حقوق نگرفته‌ایم؛ کارفرمای یکی از شرکت‌های پیمانکاری می‌گوید: مشکلات، اقتصادی است و با صبر و درایت حل می‌شود.

کارگران پروژه ساخت کارخانه سیمان در سرباز ایرانشهر (بین ایرانشهر و چابهار در استان سیستان و بلوچستان) در تماس با خبرنگار ایلنا می‌گویند: چند ماه‌ است حقوق نگرفته‌ایم.

این کارگران ادعا می‌کنند در چند ماه گذشته، فقط چند بار علی‌الحسابِ ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومانی گرفته‌اند.

یکی از این کارگران می‌گوید: در نقطه صفر مرزی مشغول خدمت‌رسانی هستیم؛ در کمپ‌های خارج از شهر در گرمای سوزان کار می‌کنیم اما دستمزدمان به موقع پرداخت نمی‌شود.

به گفته‌ی این کارگر، قرار بوده برای ۲۴ روز کار ماهانه، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به کارگران پروژه‌ای پرداخت شود اما اکنون بیش از سه، چهار ماه است که دستمزدها عقب افتاده است.

این کارگران که کارگر شرکت‌های پیمانکاری پروژه هستند از نهادهای بالادستی درخواست دارند که صدای آنها را بشنوند و با تخصیص بودجه مناسب به پیمانکاران، کارگران را از این دشواری‌های معیشتی نجات بدهند.

از قرار معلوم، حدود ۴۰ کارگر در یکی از شرکت‌های پیمانکاری کار می‌کنند که کارفرمای پیمانکار این شرکت در رابطه با این وضعیت می‌گوید: ما همه پیمانکار سیمان تیس چابهار هستیم که به دلیل مشکلات اقتصادی، درگیر دشواری‌های مالی شده‌ایم و این مشکل، محدود به شرکت ما نیست؛ بلکه بسیاری از پروژه‌ها در شرایط فعلی با این مساله مواجه هستند.

امیدواریم بودجه تزریق شود

او در رابطه با معوقات کارگران گفت: تا برج ۱۰ سال گذشته، دستمزد همه کارگران کامل پرداخت شده و در حال حاضر حدود ۴ ماه، مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند که امیدواریم با تزریق بودجه مناسب، امکان پرداخت هرچه سریع‌تر فراهم شود.

وی با بیان اینکه در دشواری اقتصادی و گرانی ارز، بسیاری از پروژه‌ها، به مشکل برخورده‌اند، می‌گوید: تا برج ۱۰ سال قبل، کار خوب پیش رفت. در حال حاضر، فقط ما نیستیم که دچار این وضعیت شده‌ایم؛ همه پیمانکاران کارخانه سیمان با مشکل مشابه مواجه‌اند.

پروژه ساخت سیمان سرباز، بیش از ده سال پیش کلید خورده است و قرار بوده پس از بهره‌برداری، برای مردم محلی، اشتغال‌زایی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز