خبرگزاری کار ایران

زرآبادی:

یارانه‌ها به واحدهای تامین‌کننده سبد معیشت خانوار پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۴۲۲

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عدم پرداخت سهم کارخانه‌ها از قانون هدفمندی یارانه‌ها، پیشنهاد داد که یارانه‌ها به کارخانه‌های تولیدکننده کالاهای سبد معیشت خانوار پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، حمیده زرآبادی با بیان اینکه ۳۰ درصد از درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها باید به تولیدکنندگان اختصاص یابد اما سال گذشته این اعتبار تخصیص داده نشده است، گفت: یارانه‌ها باید به کارخانه‌های تولیدکننده کالاهای سبد معیشت خانوار پرداخت شود.

زرآبادی به خانه ملت، گفت: اگرچه انتخاب واحدهای تولیدی محدود و اختصاص یارانه به آنها اقدامی قابل دفاع است؛ اما باید دید با چه مکانیزمی باید این واحدها را برگزید؛ چراکه در صورت بی‌توجهی به این موضوع رانت‌هایی ایجاد می‌شود که نه تنها با تخصیص اعتبارات مردم سودی نمی‌برند؛ بلکه جیب دلالان و سو استفاده گران بیشتر پرمی‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی در وهله نخست باید به دنبال رفع مشکلات تولیدکنندگانی بود که مستقیما با زندگی مردم سرو کار دارند، اظهار کرد: اگرچه تخصیص اعتبارات ویژه به تولیدات یکی از الزامات است اما ممکن است رانت ایجاد کند. سابقه ایجاد رانت در کشور بسیار است؛ به طور مثال قرار بود ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار مردم قرار گیرد.

زرآبادی افزود: این در حالی است که تنها عده‌ای خاص از آن سود بردند و دست مصرف‌کننده واقعی خالی ماند در واقع تمامی کارشناسان معتقدند که ارز دولتی رانتی بیش نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز