خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران کویر تایر بیرجند بیکار شد/ اداره کل کار: این فرد با اتمام قرارداد بیکار شده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۴۲۳

برخی منابع کارگری از بیکاری نماینده صنفی کارگران کارخانه کویر تایر بیرجند خبر می‌دهند.

کارگران کارخانه کویر تایر بیرجند به خبرنگار ایلنا گفتند: «علیرضا یوسفی» از کارگران قراردادی و از اعضای شورای اسلامی کار کارخانه کویر تایر بیرجند که در عین حال بازرس کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان جنوبی نیز هست، بعد از تعطیلات نوروز سال جاری اجازه حضور در این واحد تولیدی را نداشته است.

از قرار معلوم اعتبارنامه شورایی علیرضا یوسفی تا پایان سال ۹۸ باقی‌ست.

کارگران در توضیح مخالفت خود با تعدیل این نماینده خود می‌گویند: آقای یوسفی با ۱۸سال سابق کار مدت‌ها پیش از سوی کارگران کویر تایر مسئول پیگیری مطالبات صنفی کارگران بود. بخش زیادی از مطالبات کارگران این کارخانه مربوط به اجرای ناقص طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت نشدن معوقات ۱۰ ساله جمعه‌کاری کارگران و موضوعات مربوط به بیمه نشدن تعدادی از کارگران و ... بوده است.

کارگران در ادامه گفتند: از قرار معلوم قرار نیست آقای یوسفی که در عین حال از کارگران متخصص کارخانه است به کارش بازگردد از سوی دیگر با وجود اطلاع برخی مسئولان استانی از وضعیت کارگران این کارخانه؛ متاسفانه هیچ عکس‌العملی از جانب آنها در این‌باره مشاهده نشده است.

این کارگران با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های نماینده آنها جنبه صنفی و قانونی داشته است، ضمن درخواست  بازگشت به کار وی، در تشریح مخالفت خود با تعدیل نماینده صنفی‌شان گفتند: انتظار می‌رود لااقل نمایندگان کارگری تشکل‌های قانونی از مصونیت و چتر حمایتی برای دفاع از حقوق کارگران یک واحد تولیدی برخوردار باشند. این نوع اقدامات، کارگران را نسبت به این نوع تشکل‌ها بدبین می‌کند. چرا یک نماینده کارگری باید به اتهام «پیگیری مطالبات قانونی حدودا ۱۵۰۰ کارگر کارخانه کویر تایر حق ورد به محل کار خود را نداشته باشد؟!

خوشه‌چین (مسئول امور تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی) نیز از پیگیری وضعیت کارگر بیکار شده کارخانه کویر تایر خبر داد و گفت: آقای «علیرضا یوسفی» عضو شورای اسلامی کارخانه کویر تایر بیرجند از نیروهای قرادادی این واحد تولیدی است که بعد از تعطیلات نوروز با اتمام قرارداد بیکار شده است.

او با بیان اینکه متأسفانه محدودیت‌های قانونی برای حمایت از نمایندگان کارگری  وجود دارد، افزود: در خصوص بازگشت به کار آقای یوسفی که در عین حال بازرس کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان جنوبی نیز هستند و هنوز از اعتبارنامه شورایی آن در کارخانه کویر تایر حدودا یکسال دیگر باقیست، جلسات و نامه‌نگاری‌هایی با مدیران این واحد تولیدی انجام داده‌ایم که امیدواریم به نتیجه مطلوبی برسد.

به گفته وی؛ در پیگیری‌های اولیه به دلیل نارضایتی کارفرما از عملکر آقای یوسفی هنوز ایشان مورد پذیرش  مدیریت مجموعه محل فعالیت خود قرار نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز