خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

امسال اعتباری ۶۵ هزار میلیارد تومان برای ۹۸۸ هزار فرصت شغلی درنظر گرفته شده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۶۸۷

محمدباقر نوبخت، گفت: در تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ اعتباری بالغ بر ۶۴ هزار تا ۶۵ هزار میلیارد تومان برای ۹۸۸ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور درباره علت عدم تخصیص ۳۰ درصد از درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها به تولید در سال‌های گذشته، افزود: مابه التفاوت قیمت‌ها در ماده ۱ و ۳ در قانون هدفمندی یارانه‌ها کفاف پرداخت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه افراد را نمی‌داد؛ بنابراین ما نمی‌توانستیم از این رقم به بخش تولید کمک کنیم. هرچند که کمک شده اما به اندازه ۳۰ درصد نبوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور در ادامه صحبت‌های خود با خانه ملت، اظهار کرد: در حال حاضر در تبصره ۱۴ منابع و مصارف کاملا مشخص شده است ما طبق آنچه در مصارف برای تولید و اشتغال است اعتبارات را اختصاص می‌دهیم. علی‌رغم تمام این موارد در تبصره ۱۸ قانون بودجه سالانه به صورت ویژه برای تولید و اشتغال اعتباری بالغ بر ۶۴ هزار  تا ۶۵ هزار میلیارد تومان برای ۹۸۸ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.

نوبخت افزود: سازمان برنامه و بودجه با تمام وزرا موافقت‌نامه‌ای برای اشتغالزایی و رونق تولید مبادله کرده است؛ یعنی سهم هر وزارتخانه از اعتبارات این بخش و تعهد آنها مشخص شده است.  بخش اول اعتبارات نیز پرداخت شد. براساس گزارش‌های وزارتخانه‌ها درباره میزان اجرای برنامه‌ها در این حوزه، بخش دوم اعتبارات نیز پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز