خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان؛

انتشار اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات کم‌بهره اشتغال پایدار در همدان/ این اقدام در راستای شفاف‌سازی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۰۲۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از اعلام اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار در این استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای شفاف‌سازی صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، احمد توصیفیان» با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در استان همدان تاکنون یک هزار و ۵۵۱ نفر از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بهره مند شده‌اند و جمع مبلغ تسهیلات پرداختی به آنها ۲ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به طرح‌های اولویت دار پرداخت شده است، گفت: ۸۰۸ طرح در بخش صنعت، ۶۹۰ طرح در بخش کشاورزی و ۶۱ طرح در بخش خدمات این تسهیلات را گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه همچنین ۶۱ درصد به طرح‌های جدید، ۴۵ درصد به طرح‌های توسعه و ۴ درصد سرمایه در گردش به طرح‌های موجود در راستای افزایش ظرفیت تولید تعلق گرفته است، افزود: از آنجایی که رسته مبل و منبت صنایع دستی از جمله چرم سفال و سرامیک، فرش، گلیم و رسته پوشاک از رسته‌های اولویت دار استان است بیشترین تسهیلات به این رسته‌ها پرداخت شده است.

وی گفت: طرح‌های دستگاه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید پس از ثبت نام در سامانه «کارا» و تأیید دستگاه اجرایی استان به کمیته اجرایی ملی در تهران ارسال شده و پس از تأیید به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند که تاکنون ۵۶۱ طرح توسط بانک‌های عامل از طرح‌های حمایتی پرداخت شده است که بیشترین طرح‌ها در رسته دام بوده که به افراد تحت پوشش دستگاهی حمایتی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در راستای راستی آزمایی از طرح‌ها علاوه بر نظارت استانی، ۹ کمیته نظارت شهرستانی تشکیل و از طرح‌ها بازدید به عمل آمده و در صورت مشاهده انحراف از طرح، مراتب برای برخورد قانونی و دین به حال کردن تسهیلات پس از تصویب ستاد نظارت به بانک‌های عامل اعلام می‌شود.

احمد توصیفیان گفت: با توجه به تاکید دولت مبنی بر شفافیت هر چه بیشتر و بنا به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تاکید استاندار همدان، اسامی دریافت کنندگان تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار روستایی به تفکیک اشتغال مورد تعهد و دستگاه اجرایی تأیید کننده به تفکیک در وب سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و همچنین وب سایت وزارت تعاون منتشر شده است.

وی افزود: داده‌های مربوط به جدول پرداخت تسهیلات از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به صورت ماهانه به روز رسانی می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورت وجود انحراف، سیستم بانکی بر اساس شیوه نامه نحوه مواجهه با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان تسهیلات اقدام لازم را عملیاتی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز