خبرگزاری کار ایران

علی خدایی:

ندیدن فرصت‌های آینده باعث می‌شود، نتوانیم به جلو حرکت کنیم/ بهداشت و ایمنی کار را مرهون تکنولوژی هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۰۸۱

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: ندیدن فرصت‌های آینده باعث می‌شود، نتوانیم به جلو حرکت کنیم. برای ایجاد اشتغال در مسائل مرتبط با مسایل آینده کار باید به روش‌های مرتبط با بازار کار توجه کنیم. همچنین باید بحث گفتگوی اجتماعی را جدی گرفت و دنباله‌رو مسائل نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خدایی در همایش ملی آینده کار که در محل مجموعه فرهنگی ورزشی سالن تلاش برگزار شد. اظهار داشت: موضوع آینده کار موضوعی است که تا به حال زیاد به آن پرداخته شده است. تغییر در جهان یک بحث اجتناب‌ناپذیر است. هر چه رو به جلو می‌آییم سرعت تغییرات بیشتر می‌شود. به دنبال زندگی بهتر بودن جزو ویژگی‌های مثبت بشر است. ما با هدف ایجاد زندگی بهتر برای تمام مردم دنیا باید مسائلی را در نظر داشته باشیم.

نایب رئیس کانون عالی شورای اسلامی کار کشور تصریح کرد: اتوماسیون و تکنولوژی نه تنها تهدیدی برای نیروی کار نیست بلکه این امر کمک به وضعیت کار کارگران کرده و مدل کار را تغییر داده است. خیلی از جاها بهداشت و ایمنی کار را مرهون تکنولوژی هستیم. ما باید به تولیدکنندگان ماشین‌ها تبدیل شویم و این را به فرصت برای زندگی کارگران تبدیل کنیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: ندیدن فرصت‌های آینده باعث می‌شود، نتوانیم به جلو حرکت کنیم. برای ایجاد اشتغال در مسائل مرتبط با مسایل آینده کار باید به روش‌های مرتبط با بازار کار توجه کنیم. همچنین باید بحث گفتگوی اجتماعی را جدی گرفت و دنباله‌رو مسائل نباشیم.

این فعال کارگری تصریح کرد: آماده نبودن برای شرایط تکنولوژیک تهدید است، نه خود تکنولوژی. نظام حقوقی ما متناسب با این شرایط نیست و شرایط حقوقی به هیچ عنوان فراهم نیست. مولفه‌های کار شایسته را باید به موضوع کار در آینده تبدیل کنیم و ارتباط بدهیم.

او ادامه داد: ما هنوز به معیارهای کار شایسته نرسیده‌ایم. یکی از چالش‌ها در خصوص کار، تحریم‌های ظالمانه علیه کشور است که بازار کار و زندگی کارگران را تهدید می‌‌کند. برای مقابله با این شرایط ما باید به راهکار مشترک برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز