خبرگزاری کار ایران

علی اصغر بیات:

با توجه به گرانی‌ها مستمری فعلی کفاف زندگی بازنشستگان را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۵۰

رییس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، گفت: با توجه به گرانی‌ها، کاهش ارزش پول ملی و شکاف‌های مزدی باقی‌مانده از سال‌های گذشته، مستمری فعلی کفاف زندگی بازنشستگان را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی‌اصغر بیات» در سیزدهمین جشنواره نشان خدمت به قانون کار که در سالن ۱۷ شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با همت مسئولان شعار رونق تولید در سال جاری محقق شود.

وی سپس گفت: در راستای حمایت از این شعار، دستورالعملی به کلیه کانون‌های کشور فرستادم که اعضا از تولیدات داخلی استفاده کنند.

وی پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان، اظهار داشت: این یکی از آرزوهای من به عنوان نوکر، خادم و پیگیر مطالبات شما است که امیدوارم محقق شود.

بیات گفت: براساس میزان افزایش حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، ۳۶.۵ درصد هم افزایش مستمری حداقل‌بگیرهای تامین اجتماعی به وقوع می‌پیوندد. در مورد سایر سطوح مزدی هم، همان میزان مصوب شورای عالی کار محقق خواهد شد.

وی افزود: با توجه به گرانی‌ها، کاهش ارزش پول ملی و شکاف‌های مزدی باقی‌مانده از سال‌های گذشته، حقوق فعلی کفاف زندگی بازنشستگان را نمی‌دهد. قدرت خرید بازنشستگان پایین آمده است.

بیات اشاره کرد: یکی از راهکارهای جبران قدرت خرید بازنشستگان، اعطای کارت‌ها و بن‌های الکترونیکی است که می‌تواند مشکلات را تا حدودی کاهش دهد. ما این پیشنهاد را به مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کرده‌ایم.

وی خاطرنشان ساخت: بهار امسال بارندگی‌های شدید و سیلاب‌های ناشی از آن، بسیاری از خانه‌ها از جمله کاشانه بازنشستگان را ویران کرد. ما در کانون خود را مسئول در قبال جبران خسارات ناشی از چنین اتفاقاتی می‌دانیم. در همین رابطه، مبلغی را تحت عنوان وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان سیل‌زده کانون اعطا خواهیم کرد.

رییس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در پایان، اظهار داشت: طرح کرامت رضوی، طرح خوبی است و از فردا اعزام‌های آن شروع خواهد شد. ما البته شرمنده هستیم که بیشتر نتوانستیم به معیشت بازنشستگان یاری برسانیم. اما ما تمام تلاشمان را مبذول بهبود معیشت شما خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز