خبرگزاری کار ایران

علی خدایی:

جای تاسف دارد که 60 نفر از نمایندگان مجلس طرحی را امضا می‌کنند که به دنبال حذف حداقل دستمزد کارگران است/ اجازه نخواهیم داد هیچ سودجویی از تظاهرات ما علیه نظام سوءاستفاده کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۳۳۵

خدایی گفت: در رشته‌های مختلف عده‌ای از دشمنان امید به اعتراضات کارگری بسته‌اند اما ما از مطالبات کارگران قدمی عقب نخواهیم نشست و اجازه هم نخواهیم داد هیچ سودجویی از تظاهرات ما علیه نظام سوءاستفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خدایی (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور) در همایش تجلیل از کارگران نمونه در محل سالن اجتماعات شهرک صنعتی شمس‌آباد  که به همت ستاد گرامیداشت هفته کارگر شهرستان ری برگزار می‌شد، اظهار داشت: در منطقه‌ای هستیم که همه مسئولان‌مان حداقل یک‌بار کارگری را تجربه کرد‌ه‌اند. افراد تهی‌دست جامعه بعد از سال 57 مسئولیت‌های اجرایی و تقنینی کشور را به عهده گرفتند. ما از این تریبون‌ها استفاده می‌کنیم تا مشکلات و مطالبات کارگران را مطرح کنیم.  

وی افزود: امروز معیشت، امنیت شغلی و تشکل‌یابی سه‌گانه مطالبات کارگران است. در حال حاضر این سه حوزه، حلقه گمشده زندگی کارگران و رونق تولید است. امسال رهبری سال را رونق تولید نامگذاری کردند و این امر نشان داد که حجت بر ما تمام است. با توجه به اینکه ولی فقیه زمان‌مان بر حجت را بر ما تمام کرده‌اند.

این فعال کارگری گفت: هر بار که صحبت از رفع موانع تولید و افزایش اشتغال پیش آمد به اصلاح قانون کار فکر می‌کنند که اغلب به ضرر کارگران بوده است.

او ادامه داد: وقتی قراردادهای موقت گسترش یافت، با همین بهانه‌ها وارد شدند.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه همین قراردادها امروز سه و نیم میلیون نفر کارگر زیرزمینی به وجود آمد، گفت: آنقدر به صورت یکجانبه به قانون کار حمله شد که افراد سودجو توانستند به اهداف خود دست یابند.

خدایی ادامه داد: با خروج کارگاه‌های زیر ده نفر از شمولیت قانون کار حمله دیگری از سوی مجلس به قانون کار صورت گرفت. همه این‌ها هم با شعار تولید و اشتغال صورت گرفته است.

او ادامه داد: جای تاسف دارد که 60 نفر از نمایندگان مجلس طرحی را امضا می‌کنند که طی آن قرار است حداقل دستمزد کارگران نیز حذف شود. اصلاحات پارامتریک که اخیرا در مجلس مطرح شده سن و سابقه بازنشستگان را افزایش می‌دهد.

خدایی در پایان خاطرنشان کرد: در رشته‌های مختلف عده‌ای از دشمنان امید به اعتراضات کارگری بسته‌اند اما ما از مطالبات کارگران قدمی عقب نخواهیم نشست و اجازه هم نخواهیم داد هیچ سودجویی از تظاهرات ما علیه نظام سوءاستفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز