خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کارگر مصدوم در حادثه معدن سوادکوه ترخیص شد/ ۹ درصد افزایش حوادث کار در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۶۹۸

کارگری که در اثر مسمویت تنفسی در حادثه معدن زغالسنگ سوادکوه بستری شده بود، امروز ترخیص شد.

میثم میلادی (مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از ترخیص کارگر مصدوم شده در حادثه معدن زغال‌سنگ سوادکوه خبر داد.

به گفته او؛ طبق گزارش اولیه که به دست اداره کار استان رسیده حادثه آتش سوزی در معدن زغال‌سنگ سواد کوه در اثر اتصالی کابل داخل تونل در فاصله ۲۰۰ متری دهانه معدن اتفاق افتاده که ۹ کارگر  به دلیل استنشاق دود دچار مشکلات تنفسی شدید شدند.

طبق اظهارات مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ یک کارگر به دلیل مسمویت نیاز به بستری شدن پیدا کرده بود که او نیز امروز ترخیص شد.

میلادی می‌گوید؛ ۹ کارگر با حضور نیروهای امدادی اورژانس شهرستان زیرآب و پل سفید به صورت سرپایی درمان شدند.

به گفته او؛ در صورت وجود گاز در فضای تونل ممکن بود، جرقه منجر به انفجار شده و جان کارگران به خطر بیفتد که خوشبختانه چنین اتفاقی نیفتاد.

این در حالی است که علی عباسی (مدیر کل پزشکی قانونی استان) گفته بود: در سال گذشته تعداد ۸۸ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند(همگی مرد)،که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

  ۲۵۰ معدن در استان مازندران وجود دارد که از این تعداد ۱۳۰ معدن فعال است. نبود بازرسی و نظارت دقیق بر ایمنی معادن حوادث مرگباری را برای کارگران رقم زده است. ریزش، گازگرفتگی و انفجار بخشی از احتمالات هر روزه کارگران شاغل در معادن است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز