خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد؛

تعیین مبلغی روی فیش‌ حامل‌های انرژی/ اگر درست مدیریت می‌کردیم باید برای هر قطره باران سجده شکر بجا می‌آوردیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۱۱۴

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی در مجلس خبر داد که سالیانه مبلغی روی فیش‌های آب، برق و گاز کشیده شود تا برای زمان بروز حوادث غیرمترقبه هزینه شود.

محمدرضا منصوری؛ بارش‌های اخیر را نعمت خدادادی توصیف کرد و به خبرنگار ایلنا گفت: به دلیل آنکه نتوانستیم این بارش‌ها را مدیریت کنیم، بارش‌هایی که سالها برایشان دست به دعا برداشته بودیم، تبدیل به سیل شد و خرابی به بارآورد درحالی‌که اگر درست مدیریت می‌کردیم باید برای هر قطره آن سجده شکر بجا می‌آوردیم.

وی با اعلام اینکه بارش‌هایی که در گنبد به سیل تبدیل شده می‌توانست به سمنان منتقل شود و دشت‌های تشنه این استان را سیراب کند، گفت: متاسفانه همواره تاوان سوءمدیریت را داده‌ایم و همواره فرصت‌سوزی کرده‌ایم.

نماینده ساوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اکنون سیل زمین‌های کشاورزی را همراه با محصولاتش شسته و کارخانه‌ها را ویران کرده است، گفت: باید به فکر چاره باشیم. در شرایط کنونی بیمه بیکاری برای کارگران و کشاورزانی که همه دارایی خود را از دست داده‌اند، بهترین گزینه است.

وی بازسازی و نوسازی بنگاه‌های اقتصادی را نیازمند وقت و سرمایه دانست و گفت: به هر حال نمی‌توانیم کارگران را به حال خود رها کنیم بلکه باید در مدتی که بنگاه‌های اقتصادی در حال به‌روز شدن هستند، مراقب سفره‌های کارگران باشیم تا شرمنده زن و فرزندشان نشوند.

منصوری؛ امهال تسهیلات و در نظر گرفتن امتیازهایی برای کارفرمایان را روش دیگری برای کاهش مشکلات بنگاه‌های آسیب‌دیده توصیف کرد.

وی از نبود فرهنگ بیمه سراسری در کشور انتقاد کرد و گفت: اگر فرهنگ بیمه عمومی شده بود، اکنون همه تاوان خسارت‌هایی که به چند استان وارد شده با حق بیمه‌هایی که در این سالها پرداخت شده بود، تامین می‌شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون گروهی از مردم نسبت به سیل‌زدگان بی‌تفاوت هستند، گفت: اگر راهکاری داشتیم که همه مردم سالیانه 10 هزار تومان برای حوادث غیرمترقبه می‌پرداختند، امروز سیل‌زدگان نیاز نداشتند که چشم امید به کمک‌های مردمی داشته باشند بلکه شرکت‌های بیمه که سالها حق بیمه دریافت کرده‌اند به صورت خودکار تامین خسارت می‌کردند همانگونه که در قبال بیمه حوادث با بدنه خودرو عمل می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس از طرح جدیدی که نمایندگان مجلس برای تامین خسارت حوادث غیرمترقبه در دست تهیه دارند خبر داد و گفت: در این طرح پیشنهاد کرده‌ایم که سالیانه مبلغ 10 هزار تومان روی فیش آب و برق یا گاز مردم کشیده شود و البته یکباره نخواهد بود بلکه ماهیانه کمتر از هزار تومان بدین صورت دریافت و برای روزهای مبادا پس‌انداز می‌شود.

وی با اعلام اینکه امروز حدود 10 میلیون جمعیت کشور درگیر سیل هستند و خسارت دیده‌اند، گفت: اگر این طرح تصویب شود، در مواقع ضرورت مانند سیل و زلزله تمامی 80 میلیون جمعیت کشور درگیر این قبیل حوادث خواهند شد و در پرداخت خسارت سهیم خواهند بود.

منصوری؛ تعداد خانه‌های آسیب‌دیده را 30 میلیون باب پیش‌بینی کرد و گفت: در این صورت می‌توان سالیانه 300 میلیارد تومان برای حوادث غیرمترقبه پس‌انداز کرد که البته بستگی به تصمیم نمایندگان در صحن علنی مجلس دارد. اگر گمان کنیم این عدد برای کشور حادثه‌خیزی همچون ایران که دایم در معرض سیل و زلزله است، ناچیز است عدد را تغییر می‌دهیم.

وی با اعلام اینکه شاید در مدت 10 سال هیچ حادثه‌ای پیش نیاید، گفت: البته باید این مبالغ در صندوقی به همین منظور ذخیره والبته به جریان بیفتد تا ارزش خود را از دست ندهد و مهمتر اینکه باید در دسترس باشد تا به محض بروز بحران بتوان بابت خرید نیازهای مردم آسیب‌دیده هزینه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز