خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارکنان سهام عدالت از وصول نشدن طلب مزدی پیش از پایان سال / ۴۸ ماه مزد معوقه طلبکاریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۶۰۲

کارکنان تعاونی سهام عدالت کشور در آستانه سال نو خواستار مشخص شدن وضعیت شغلی و دریافت بخشی از مطالبات معوقه خود برای تامین خرج و مخارج مربوط به خود وخانواد هایشان شدند.

تعدادی از کارکنان تعاونی سهام عدالت کشور در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: بابت مطالبات مزدی و بیمه‌ای ۴۸ ماه گذشته طلبکاریم و باتوجه به مخارج سنگین سال نو خانواده‌هایمان از دفتر سهام عدالت و در راس آن سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی می‌خواهیم تا بدهی خود را به کارکنان دفاتر سهام عدالت پرداخت کند.

به گفته آنان هم‌اکنون حدود ۱۵۰۰ نفر در ۳۵۳ دفتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در سراسر کشور مشغول کارند که  نگران دریافت مطالبات معوقه مزدی به همراه عیدی خود در آستانه سال نو هستند. آنها می‌گویند علارغم پیگیری و تجمعات متعددی که مقابل دفتر سهام عدالت، سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی انجام داده‌اند تا این لحظه پاسخ مشخصی به خواسته‌های آنان داده نشده است.

همچنین به نقل از یکی از کارکنان سهام عدالت گفته می‌شود جدا از مشکلاتی که در پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای وجود دارد، بخش دیگری از مشکلاتشان درباره اختصاص ۲۵ میلیارد تومان بودجه از سوی هیات وزیران برای جبران خدمات کارکنان شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت است.

بنا بر اظهارات وی، سازمان خصوصی‌سازی برخلاف مصوبه مورخ هفتم شهریور ماه سال جاری هیات وزیران مبنی بر حفظ اشتغال کارکنان سهام عدالت، در تخصیص اعتبار ۲۵ میلیاری هیات وزیران عمل نمی‌کند.

به گفته وی، سازمان خصوصی‌سازی قصد دارد اعتبار تخصیص داده شده را از هر شرکت تعاونی فقط به دو نفر آنهم زیر حقوق قانونی کار اختصاص دهد که در این صورت وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی بیش از نیمی از جمعیت ۱۵۰۰ نفری کارکنان سهام عدالت نامشخص می‌شود.

او با بیان اینکه ما کارکنان دفاتر سهام عدالت خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه خود هستیم، گفت: هر یک از کارکنان سهام عدالت مطالبات زیادی از سازمان خصوصی‌سازی بابت معوقات مزدی و بیمه‌ای طلبکارند. جدا از اینکه برخی دفاتر به صورت اجاره‌ای بوده و هزینه‌های جاری و اجاره دفاتر هم از جیب برخی کارکنان پرداخت شده است.در عین حال حساب مالی تعدادی از مسئولان این دفاتر از سوی برخی نهادهای دولتی همانند سازمان تامین اجتماعی مسدود و توقیف شده است.

او با بیان اینکه به تاخیر افتادن ۴۸ ماه دستمزد و حق بیمه حدود ۱۵۰۰ نفر از کارکنان سهام عدالت باعث تشدید وضعیت اقتصادی خانواده‌های این کارگران شده‌اند، افزود: اگر مطالبات معوقه کارکنان سهام عدالت (که همگی از مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، رزمندگان فاقد اشتغال زمان جنگ تحمیلی و زنان سرپرست خانوار هستند) پرداخت نشود، برای تامین هزینه‌های سال نو خانواده‌های خود دچار مشکل خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز