خبرگزاری کار ایران

۱۵ ماه مطالبات مزدی کارگران لوله‌سازی خوزستان/کارفرما: کارگران هر دو ماه یکبار دستمزد می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۳۴۴

کارگران لوله‌سازی خوزستان دست‌کم ۱۵ ماه مطالبات مزدی و بیش از ۱۱ ماه مطالبات بیمه‌ای معوقه دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به گفته کارگران کارخانه لوله‌سازی خوزستان که تعدادشان به حدود ۵۰ نفر می‌رسد؛ آنان از شهریور ماه سال ۹۶ به دلیل آنچه از سوی کارفرما «مشکل نقدینگی و کمبود مواد اولیه» عنوان می‌شود، مزدی دریافت نکرده‌اند؛ تنها برخی ماه‌ها را علی الحساب گرفته‌اند و روی هم رفته بیش از ۱۵ ماه مطالبات مزدی معوق دارند.

طبق اظهارات کارگران لوله‌سازی خوزستان؛ مطالبات معوق کارگران بین سال‌های ۹۲ تا ۹۵ نیز برای هر کارگر متفاوت است اما تعداد آن برای برخی کارگران به ۴۰ ماه نیز می‌رسد.

به گفته ‌آنان؛ کارگران این کارخانه که به غیر از حدود ۵ نفر همه قراردادی هستند، دست‌کم ۱۱ ماه مطالبات بیمه‌ای معوق دارند.

کارگران می‌گویند؛ کارفرما ۶ ماه بیمه کارگران در سال ۹۵ را پرداخت نکرده و از سال ۹۷ نیز تنها مطالبات بیمه‌ای ۴ ماه اول کارگران پرداخت شده است.

کارگران لوله‌سازی خوزستان که هفته گذشته یک ماه مطالبه معوق مزدی سال گذشته را دریافت کرده‌اند، می‌گویند؛ به دلیل بالا رفتن سن و سالشان نمی‌توانند شغل دیگری پیدا کنند و اغلب کارگران برای اینکه بتوانند بازنشست شوند، هنوز در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

به گفته آنان؛ کارگران بازنشست شده نیز چندین ماه مطالبات معوقه دارند اما آن‌ها به علت دریافت حقوق بازنشستگی وضع بهتری نسبت به کارگران دارند.

غلامرضا عشقی (رییس هیات مدیره شرکت لوله‌سازی خوزستان) ضمن رد سخنان کارگران مبنی بر عدم دریافت دستمزد شهریور ماه سال گذشته تاکنون می‌گوید: ما هم‌اکنون مشکلات مالی داریم. به محض پیدا شدن سرمایه‌گذار، می‌توان کار را دوباره از سر گرفت.

طبق اظهارات کارفرمای لوله‌سازی خوزستان، این کارگران که تعدادشان به ۵۰ نفر می‌رسد، هر دو ماه دستمزد یک ماه دریافت می‌کنند. به این معنا از شهریور سال گذشته تاکنون کارگران حدود ۷ ماه حقوق معوقه دارند.

به گفته عشقی؛ حدود ۱۰ سالی هست که به دلیل «نبود سرمایه در گردش، مشکلات مالی و فروش» شرکت، دستمزد کارگران دست و پاشکسته پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز