خبرگزاری کار ایران

سران دولت ائتلافی ایتالیا:

مبارزه‌‌ با بیکاری نباید تحت تاثیر زیاده خواهی‌هایِ اتحادیه اروپا قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۷۷۵

دولتِ ایتالیا به منظور مبارزه با بیکاری و فقر در پیش‌نویس بودجه سال ۲۰۱۹ بدهی خود به کشورهای حوزه یورو را نگنجانده است.حالا کمیسیون اروپا با هدف "تنبیه" دولت "جوزپه کونته" به میدان آمده است.

به گزارش ایلنا، دولت ایتالیا که یک دولت ائتلافی است و دست راستی‌ها در آن بیش از احزاب چپ قدرت دارند، دغدغه کاهش نرخ بیکاری و زدودن فقر از چهره جامعه را دارد. فقر در ایتالیا به ویژه در میان کارگران و بازنشستگان پس از اجرای چند رشته سیاست‌های اقتصاد ریاضتی، افزایش یافت.

دولت به این منظور در پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۲۰۱۹ به بدهی‌های عظیم خود به اتحادیه اروپا نپرداخته است و این نگرانی را برای سران اتحادیه و وزرایِ اقتصاد دارایی کشورهای عضو حوزه یورو ایجاد کرده است که ایتالیا قصد پرداخت بدهی‌هایش را ندارد.

دولت ایتالیا می‌گوید که نمی‌خواهد، مبارزه‌‌اش با بیکاری تحت تاثیر زیاده خواهی‌هایِ  اتحادیه اروپا قرار بگیرد. با این حال بدهی ایتالیا به ۱۳۱ درصد تولید ناخالص داخلی‌اش رسیده است و به اعتقاد کمیسون اروپا باید با پرداخت سالی ۶۰ درصد از بدهی‌هایش گام به گام آن را به صفر برساند.

کمیسیون اروپا به ایتالیا هشدار داده است که در صورت عدم تحقق خواسته‌های کشورهای عضو حوزه یورو آن کشور را هدف تحریم‌های اقتصادی قرار می‌دهد.

رهبرانِ حزب راست‌گرای لیگ اروپا و جنبش پنج ستاره که در دولت ائتلافی حضور دارند، تاکید می‌کنند که تحریم ایتالیا "غیرمنصفانه" است؛ آنهم در زمانی که چرخ اقتصاد ایتالیا لنگ می‌زند و بیکاری در حال افزایش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز