خبرگزاری کار ایران

در سفر دو روزه ربیعی و نوراله‌زاده به چابهار انجام شد؛

افتتاح و بازدید از طرح‌های روستایی و امضای تفاهم‌نامه

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۷۳۵

علی ربیعی (رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید) و اصغر نوراله‌زاده (مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید) در سفر دو روزه‌شان به منطقه آزاد چابهار، طرح‌های روستایی‌ای را افتتاح و بازدید کرده و تفاهم‌نامه‌هایی نیز برای حمایت از صنعت فرش دستباف و برخی مشاغل خرد و کوچک امضا کردند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی (رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید) و اصغر نوراله‌زاده (مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید) در ابتدای سفر دو روزه‌شان به چابهار، در همایش صنعت فرش و کارگاه آموزشی فرش دستباف در منطقه آزاد چابهار حضور یافتند.

ربیعی در این همایش اظهار داشت: فرش دستباف در ایران از جایگاه خوبی برخوردار است و قشرهای مختلف از جمله زنان روستایی سرپرست خانوار، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از بافندگان اصلی آن هستند.

وی افزود: چنانچه به صنعت فرش ایران توجه بیشتری شود می‌توان گفت در فقرزدایی و توسعه مناطق مختلف ازجمله روستاها، گام‌های اساسی برداشته شده است و صنعت فرش می‌تواند فرهنگ ایرانی را به دنیا معرفی کند.

وی هدف از برگزاری این همایش و کارگاه آموزشی فرش دستباف در چابهار را آشنایی با این صنعت، بازاریابی و فروش این محصول در مناطق مختلف عنوان کرد و افزود: باید همه مسئولان و افراد فعال و سرمایه داران بخش خصوصی در زمینه اجرای طرح های اشتغالزا حرکت کنند.

در ادامه این همایش، نوراله‌زاده اظهار داشت: از هرگونه طرح اشتغالزا، حمایت و تسهیلات لازم را در اختیار آنان خواهیم گذاشت و تامین مالی از زنجیره تولید فرش اعم از نخ‌ریسی، رنگ‌ریزی، بافت، بازاریابی و فروش توسط صندوق صورت می‌گیرد.

وی ضمن ارائه راهکارهای مناسب جهت استفاده از ضایعات حوزه فرش از پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به کارآفرینان حوزه فرش از ابتدای امسال توسط صندوق خبر داد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید پیشنهاد ایجاد صندوق تخصصی فرش برای تامین مالی با حضور سهام‌داران ذی‌نفع حوزه فرش ارائه نمود و گفت: صندوق کارآفرینی امید آمادگی دارد ۳۰ درصد سهام صندوق تخصصی فرش را داشته باشد.

نوراله‌زاده افزود: منطقه آزاد چابهار می‌تواند با ارائه تخفیفات و امتیازات لازم برای سرمایه‌گذاران مختلف فرصت کسب و کار ایجاد کند و در این ارتباط ما هم می توانیم به آنان کمک کنیم.

فرشته دست‌پاک (رییس مرکز ملی فرش ایران) نیز، در این همایش اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار مکان مناسبی برای ورود مواد اولیه فرش است و می‌تواند در این زمینه فعال باشد.

دست‌پاک بر بیمه کردن فعالان حوزه فرش تاکید کرد و افزود: معرفی این صنعت و تجاری سازی بیشتر آن می‌تواند موجب ایجاد اشتغال در مناطق مختلف به‌ویژه روستاها شود.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای فی مابین صندوق کارآفرینی امید و مرکز ملی فرش ایران به منظور ساماندهی هنر و صنعت فرش دستباف و ایجاد بستر مناسب تولید بر اساس نیاز بازار، حمایت از افراد توانمند و کارآفرین واجد شرایط در ایجاد کسب و کار ارزش آفرین با رویکرد توسعه فعالیت در شبکه‌ها و زنجیره‌های تولیدی فرش دستبافت و رونق بازارهای داخلی و خارجی منعقد گردید.

در ادامه این سفر، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید و شماری از مدیران منطقه آزاد از طرح‌های اشتغالزای تولید صنایع دستی و ساخت عروسک و اسباب‌بازی در روستای تیس و طرح‌های مجتمع بومگردی دُربلوچ، تولید آب رادیاتور و تولید پلاستیک منطقه آزاد چابهار بازدید کردند.

‌چنین، رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق با حضور در مزرعه پرورش شترمرغ شرکت مکران ساحل آرامش جهت ساماندهی و حمایت از پرورش، تولید و فرآوری شترمرغ از طریق ایجاد مزارع شترمرغ، تفاهم‌نامه‌ای با هدف راه‌اندازی کسب و کارهای پایدار خرد و کوچک در مناطق روستایی و محیط‌های خانگی در چارچوب پشتیبان و زنجیره تولید و توزیع منعقد نمودند.

رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید در این مراسم عنوان کرد: براساس این تفاهم‌نامه در فاز نخست، تعداد ۲۵۰ خانوار از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال جهت پرورش شترمرغ در محیط روستایی بهره‌مند خواهند شد.

ربیعی عنوان کرد: در این طرح، شرکت مکران ساحل آرامش با خانوارهایی که در این امر مشارکت می‌نمایند، جوجه‌های شترمرغ  را تحویل و پس از پرواربندی به صورت تضمینی از خانوارها خرید می‌کند و پس از کشتار و فرآوری به صورت پوست، چرم و روغن آن را به کشورهای خارجی علی‌الخصوص اروپایی صادر می‌کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در این مراسم، اظهار داشت: در این طرح ۲۴ هزار قطعه شترمرغ در سال پرورش داده می‌شود و صندوق کارآفرینی امید به هر کدام از پرورش‌دهندگان روستایی مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند و در صورت توافق طرفین، این تفاهم‌نامه قابلیت تمدید و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر را به صورت مستقیم دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز